10 juli 2023: Mängenbaden

10 juli 2023 - Nykroppa, Zweden

We zaten vanmorgen om 09.15u aan het ontbijt doordat ik de mannen op tijd heb wakker gemaakt. Voor Lars eigenlijk wat te vroeg maar hij mopperde niet. Het is weer een prachtige dag en het gaat 26°C worden. Omdat het vanaf morgen 5 graden koeler wordt hebben Dave en ik bedacht naar Mängenbaden te gaan. Een ander meer met een mooi strandje 35 km verderop. We hebben besloten dat Lars mee moet en daar is hij niet blij mee. Hij wil het bos in. Ondanks dat hij het er niet mee eens is, gaat hij zonder mopperen mee.

Het is een prachtig meer en we vermaken ons prima. We hebben heerlijk gezwommen, veel gelezen, gefrisbeed (we hebben geen talent🤣) en Lars in gegraven. En ook weer uit gegraven want eruit konen viel niet mee.

20230710_11235820230710_11244820230710_11281620230710_14242320230710_15193320230710_15223820230710_152434

Rond 16.15u vertrekken we weer en Lars vraagt of we even langs de dollar shop kunnen. Hij was gisteren niet mee en wil ook graag even kijken. Uiteraard doen we dat. Hij koopt een survival-broek, een mes, een pan  en wat kleine prullaria. Vorige week ben ik met hem naar de dumphal in Nieuw Vennep geweest om een mooi (eng) mes te kopen voor in het bos maar ja, die ligt nog thuis op zijn bureau🙈 (nadat hij 'm tot 3x toe uit de ras gepakt had met spullen die mee op vakantie moesten🙈).

Als we thuis komen maakt Lars het vuur aan, ruimt Dave de spullen op en ga ik de keuken in om een aardappelsalade te maken en wafelbeslag.

Lars verwent ons ondertussen met zelfgemaakte dennennaalden thee. Het zal jullie misschien verbazen maar het smaakt echt heel goed!

Tegen de tijd dat het vuur heet genoeg is om het vlees er op te gooien, begint het te miezeren... niet veel later houdt het op met zachtjes regenen en  verhuizen we maar naar binnen.

20230710_185023

Weer niet veel later is het alweer droog en verwarmt Lars het wafelijzer welke we gisteren bij de dollarshop hebben gekocht.
Als het beslag er in zit, ga ik even lekker douchen.

Als ik terug kom, heeft Lars al lekket gesmuld van zijn wafel en ligt de 2e te bakken. Als die klaar is, blijft de wafel enorm plakken. Hoe kan dat nou? Ik vraag of hij 'm wel ingevet heeft. Verontwaardigt zegt hij tegen Dave: "Ik zei het je toch?!"  Dave vond het niet nodig en had gezegd: "Je kan best een paar keer een wafel bakken zonder in te vetten". Iets met zuinigheid waarschijnlijj🤣. Dat ging dus niet... Ik kan ook niet eens even gaan douchen, lach ik🤣.

20230710_20101320230710_203537

Nu zit de hele wafel in dat ijzer geplakt en mag Dave dus morgen lekker gaan poetsen🤣 en ik denk dat Lars en ik lekker toe gaan kijken🤣.

Nu zitten we nog even lekker buiten, na te genieten van deze fijne dag. Straks gaan we even een spelletje doen want ik heb wel zin om te winnen met 'Ticket to ride'.
Lars is weer lekker het bos in, gisteren heeft hij na lang wandelen een plek met een beekje gevonden. Daar heeft hij een vuurtje gestookt en ik denk dat hij daar nu weer naar toe is.

We hebben nog geen idee wat we morgen gaan doen maar Lars heeft ons al verzekerd dat hij niet weer verplicht mee gaat! Hij gaat lekker het bos in en gelijk heeft hij!

Terwijl ik de foto's van vandaag het uploaden ben is Dave even naar binnen gegaan. Hij komt even later terug en vraaht: "wil je een wafel, schat?" Ehhh huh hoezo? "Ik heb het wafelijzer schoongemaakt". Alsof hij wist dat ik erover aan het schrijven was🤣.

1. Joke Troost:
    Heerlijk allemaal wat jullie doen. En Lars lekker in het bos. Fantastisch
  2. Dave, Mariska en Lars:
  3. Ingrid:
    10 juli 2023
    Wat een geweldige dag weer!
    En iets in dit verhaal doet me denken aan appelflappen: dave & lars en iets wel of niet doen .. haha😂
  4. Dave, Mariska en Lars:
    🤣🤣🤣🤣
  5. Rene De Koning:
  6. Dave, Mariska en Lars:
  7. M De groot:
    11 juli 2023
    Jullie hebben weer een heerlijk dag gehad
    Wij ook was oppasdag op Mats en Beau was weer gezellig met heerlijk appeltaart van Marco 😋😋
  8. Dave, Mariska en Lars:
    Wat gezellig én lekker😋!
  9. Alexandra:
    Hallo daar
    Klinkt weer leuk
    Zeg tegen Lars dat ie niet moet verdwalen, de bossen zijn daar toch enorm😀 🌳
    Fijne dag morgen!
  10. Dave, Mariska en Lars:
    11 juli 2023
    Ja, dat heb ik al meerdere keren gezegd en vandaag heeft hij ook even zijn locatie moeten sturen van me. Je snapt dat hij dat onzin vond maar het wel braaf deed voor mijn gemoedsrust😉🤣. 😘
  11. Alexandra:
    12 juli 2023