07 juli 2023: Hillegom - Bogense

7 juli 2023 - Bogense, Denemarken

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan deze vakantie een reisblog bij te houden maar kreeg afgelopen week al meerdere keer de vraag of we het wel wilde doen.

Vooruit dan maar! Het zal musschien niet zo interessant worden als onze vorige reis maar we zien wel waar het schip strand!

Vanmorgen moest Lars nog even zijn rapport ophalen op school. Hij heeft een prachtig rapport na keihard gewerkt te hebben, met alle grote hobbels die hij heeft moeten nemen afgelopen schooljaar. Dave en ik zijn echt ontzettend trots op hem. En we zijn blij dat hij samen met zijn mentor heeft besloten terug te gaan naar de Mavo. Volgend jaar doet hij dus eindexamen💪.

Toen Lars uit school kwam stond de auto ingepakt en zijn we rond 10.45u vertrokken.
Het was in Hillegom rond de 25°C en volle zon, ben benieuwd wat voor weer we komende 2 weken gaan krijgen!

Afgelopen weken waren enorm druk en nu we lekker onderweg zijn, kom ik langzaam steeds meer tot rust. Ik hou er echt van om met de auto op vakantie te gaan. De weken voor de vakantie ben ik vaak heel onrustig en wat instabiel. De autoreis zorgt ervoor dat ik tot rust kom en alles van me af kan laten glijden. Daarnaast vind ik het heel erg fijn dat ik langzaam kan wennen aan de bestemming van onze reis. Tsja, iedere gek heeft z'n gebrek🤣.

Naar mate we verder van huis komen dwalen mijn gedachten af naar alle mooie maar ook alle verdrietige momenten van afgelopen jaar.

Mijn gedachten gaan terug naar eerder dit jaar toen we "familie-overleg" hadden en Lars vroegen waar hij de zomervakantie wilde doorbrengen. Hij hoefde niet lang na te denken: "ik wil naar een land waar ik nog nooit geweest ben en ik wil survivallen". Ehhh oke... het is een compromis geworden. We hebben voor 9 nachten een huis gehuurd, wat aan de rand van een bos ligt en 150m van een meer. Het huis heeft kanoes en fietsen. Lars kan dus lekker survivallen in het bos, terwijl Dave en ik daar niet aan mee hoeven te doen🤣.

Terwijl Dave aan het rijden is en we luisteren naar Jan Smit, zink ik dieper in gedachten.
Het was best een pittig jaar voor ons alle 3. We hebben mensen die we intens lief hebben verloren😪, dierbare vrienden en familie zien strijden met hun gezondheid, verdriet en machteloosheid en ook binnen ons gezin hebben we de nodige hobbels moeten nemen. Er zijn veel tranen gelaten maar we hebben ook ontelbaar keer het leven gevierd en onvergetelijke herrinneringen gemaakt.
Deze vakantie hopen we weer onze koffer te vullen met mooie avonturen en herinneringen!

De reis gaat eigenlijk heel voorspoedig. Alleen bij Hamburg bijna 1 uur file gehad in verband met wegwerkzaamheden. Als we langs de haven van Hamburg rijden, merkt Dave op dat we vorig jaar op deze dag in San Francisco waren. Ik zoek mijn blog van die dag op en lees deze voor. Grappig hoe we (maar vooral Lars) door het lezen van het verhaal de kleinste details van die dag herrinneren.

Het valt ons op dat dit deel van Duitsland heel vlak is, heel anders als we naar Oostenrijk rijden.

Even voor 18.00u rijden we de Deense grens over terwijl we meezingen met Guus Meeuwis Nog 125 km tot onze eerste bestemming; Bogense.  Lars vertelt ons wat Deense weetjes; dat Denemarken de oudste vlag van de wereld heeft, dat er weinig criminaliteit is en dat veel mensen hier buiten slapen, dat Denemarken officeel geen bergen heeft, dat je hier kunt overnachten in gratis hutjes en nog een paar die ik nu al vergeten ben🙈.

We arriveren rond 19.30u in Bogense maar konden onze B&B niet vinden. Behulpzame mensen wezen ons gelukkig de juiste weg en toen we bij de B&B aan kwamen, waren de mensen niet thuis. Geen probleem, we wilde toch nog naar het strand.

In eerste instantie waren we op een strandje met veel verrot zeewier waar het erg stonk😷. Maar Dave vond al snel een betere plek en daar hebben Dave en ik heerlijk even gezwommen (Lars ging niet verder dan z'n knieën want vond het te koud). Het water was heel erg helder en we hebben veel mossels gezien. Helaas geen hoge golven. Dat vond vooral Lars erg jammer. De laatste keer dat hij op het strand was, was in Amerika en daar waren echt hele hoge golven.

Nu zitten we lekker aan een biertje in onze B&B. We kunnen het raam niet open zetten want er zit hier een mega grote enge hond die bijna door het raam heen springt😱.

Straks lekker slapen en morgen weer een reisdag!

20230707_10411320230707_18100720230707_18471620230707_20095220230707_20460120230707_20463520230707_20492820230707_214054Screenshot_20230708_092600_Maps

1. Marja:
    7 juli 2023
    Vergeet niet wat je me hebt beloofd over filmpjes met die kano’s…..😉
    Veel plezier!
  2. Dave, Mariska en Lars:
    Haha ik beloof het😄
  3. Ronald:
    7 juli 2023
    Fijne reis, en veel plezier de komende dagen!
  4. Dave, Mariska en Lars:
    Dank je wel!
  5. Toos Hermans:
    7 juli 2023
    Gezellig. Weer mooie en leuke verhalen van jouw te lezen. Je hebt je roeping gemist meis. Ik vindt het heerlijk om met jullie op reis te gaan. Rij voorzichtig en geniet met elkaar🥰
  6. Dave, Mariska en Lars:
    Dank je wel❤️❤️❤️
  7. Stephanie:
    8 juli 2023
    Ooooh leuk om mee te kunnen lezen ♥️
    Maak er wat moois van!
  8. Dave, Mariska en Lars:
    Thnx! Dank je wel😘
  9. Simone:
    8 juli 2023
    Je stelt niet teleur lieverd, gelijk alweer een mooi verhaal! Heerlijk dat we weer mogen meegenieten met jullie! En filmpjes met kano’s? Ben benieuwd!!!!
  10. Dave, Mariska en Lars:
    8 juli 2023
    Die filmpjes zijn alleen voor hele speciale mensen🤪😉❤️
  11. Christel:
    8 juli 2023
    Wat heerlijk weer om te lezen!! Fijne vakantie
  12. Dave, Mariska en Lars:
    Thnx❤️
  13. Nicole:
    8 juli 2023
    Heel veel rust en vooral heel veel plezier. Nx
  14. Dave, Mariska en Lars:
    Dank je wel😘
  15. Simone:
    Oh… 😫
  16. Alexandra:
    Hallo lieverds
    Gezellig hoor weer meelezen! Hier weer lekker 🥵 heet! We gaan van t weekend genieten, heel veel plezier!
  17. Dave, Mariska en Lars:
    Goed zo! Niet te veel doen met die hitte😊. Fijn weekend! ❤️😘
  18. Charissa:
    8 juli 2023
    Goede reis en ontzettend veel plezier! Wij zien de foto’s wel tegemoet.
  19. Dave, Mariska en Lars:
    Dank je wel!
  20. Monica:
    8 juli 2023
    Jaaaaa, heerlijk om weer met jullie mee te lezen en mee te genieten met jullie reis🥰🤩 Heeeel veel plezier!
  21. Dave, Mariska en Lars:
    ❤️
  22. Joke Troost:
    Jaaa Mariska. Leuk om jullie weer te volg. Geniet ervan en rust lekker uit
  23. Dave, Mariska en Lars:
    ❤️
  24. Tineke:
    8 juli 2023
    Inderdaad veel gebeurd tussen "Amerika en Zweden" maar nu er 2 weken even tussenuit en tot rust komen zonder deadlines en dagelijks gedoe 👍
    Veel plezier en geniet er van 😘😘😘
  25. Dave, Mariska en Lars:
    Precies😘
  26. MOOS:
    Geniet,!!!!
  27. Dave, Mariska en Lars:
    Altijd❤️
  28. M De groot:
    8 juli 2023
    Heerlijk weer jullie te volgen geniet van deze vacantie
  29. Dave, Mariska en Lars:
    Dank je wel😘
  30. Karin weijers:
    11 juli 2023
    Hé zo leuk! Ik zal jullie verslagen volgen! Fijne vakantie alvast!
  31. Dave, Mariska en Lars:
    11 juli 2023