07 juli 2023: Hillegom - Bogense

7 juli 2023 - Bogense, Denemarken

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan deze vakantie een reisblog bij te houden maar kreeg afgelopen week al meerdere keer de vraag of we het wel wilde doen.

Vooruit dan maar! Het zal musschien niet zo interessant worden als onze vorige reis maar we zien wel waar het schip strand!

Vanmorgen moest Lars nog even zijn rapport ophalen op school. Hij heeft een prachtig rapport na keihard gewerkt te hebben, met alle grote hobbels die hij heeft moeten nemen afgelopen schooljaar. Dave en ik zijn echt ontzettend trots op hem. En we zijn blij dat hij samen met zijn mentor heeft besloten terug te gaan naar de Mavo. Volgend jaar doet hij dus eindexamen💪.

Toen Lars uit school kwam stond de auto ingepakt en zijn we rond 10.45u vertrokken.
Het was in Hillegom rond de 25°C en volle zon, ben benieuwd wat voor weer we komende 2 weken gaan krijgen!

Afgelopen weken waren enorm druk en nu we lekker onderweg zijn, kom ik langzaam steeds meer tot rust. Ik hou er echt van om met de auto op vakantie te gaan. De weken voor de vakantie ben ik vaak heel onrustig en wat instabiel. De autoreis zorgt ervoor dat ik tot rust kom en alles van me af kan laten glijden. Daarnaast vind ik het heel erg fijn dat ik langzaam kan wennen aan de bestemming van onze reis. Tsja, iedere gek heeft z'n gebrek🤣.

Naar mate we verder van huis komen dwalen mijn gedachten af naar alle mooie maar ook alle verdrietige momenten van afgelopen jaar.

Mijn gedachten gaan terug naar eerder dit jaar toen we "familie-overleg" hadden en Lars vroegen waar hij de zomervakantie wilde doorbrengen. Hij hoefde niet lang na te denken: "ik wil naar een land waar ik nog nooit geweest ben en ik wil survivallen". Ehhh oke... het is een compromis geworden. We hebben voor 9 nachten een huis gehuurd, wat aan de rand van een bos ligt en 150m van een meer. Het huis heeft kanoes en fietsen. Lars kan dus lekker survivallen in het bos, terwijl Dave en ik daar niet aan mee hoeven te doen🤣.

Terwijl Dave aan het rijden is en we luisteren naar Jan Smit, zink ik dieper in gedachten.
Het was best een pittig jaar voor ons alle 3. We hebben mensen die we intens lief hebben verloren😪, dierbare vrienden en familie zien strijden met hun gezondheid, verdriet en machteloosheid en ook binnen ons gezin hebben we de nodige hobbels moeten nemen. Er zijn veel tranen gelaten maar we hebben ook ontelbaar keer het leven gevierd en onvergetelijke herrinneringen gemaakt.
Deze vakantie hopen we weer onze koffer te vullen met mooie avonturen en herinneringen!

De reis gaat eigenlijk heel voorspoedig. Alleen bij Hamburg bijna 1 uur file gehad in verband met wegwerkzaamheden. Als we langs de haven van Hamburg rijden, merkt Dave op dat we vorig jaar op deze dag in San Francisco waren. Ik zoek mijn blog van die dag op en lees deze voor. Grappig hoe we (maar vooral Lars) door het lezen van het verhaal de kleinste details van die dag herrinneren.

Het valt ons op dat dit deel van Duitsland heel vlak is, heel anders als we naar Oostenrijk rijden.

Even voor 18.00u rijden we de Deense grens over terwijl we meezingen met Guus Meeuwis Nog 125 km tot onze eerste bestemming; Bogense.  Lars vertelt ons wat Deense weetjes; dat Denemarken de oudste vlag van de wereld heeft, dat er weinig criminaliteit is en dat veel mensen hier buiten slapen, dat Denemarken officeel geen bergen heeft, dat je hier kunt overnachten in gratis hutjes en nog een paar die ik nu al vergeten ben🙈.

We arriveren rond 19.30u in Bogense maar konden onze B&B niet vinden. Behulpzame mensen wezen ons gelukkig de juiste weg en toen we bij de B&B aan kwamen, waren de mensen niet thuis. Geen probleem, we wilde toch nog naar het strand.

In eerste instantie waren we op een strandje met veel verrot zeewier waar het erg stonk😷. Maar Dave vond al snel een betere plek en daar hebben Dave en ik heerlijk even gezwommen (Lars ging niet verder dan z'n knieën want vond het te koud). Het water was heel erg helder en we hebben veel mossels gezien. Helaas geen hoge golven. Dat vond vooral Lars erg jammer. De laatste keer dat hij op het strand was, was in Amerika en daar waren echt hele hoge golven.

Nu zitten we lekker aan een biertje in onze B&B. We kunnen het raam niet open zetten want er zit hier een mega grote enge hond die bijna door het raam heen springt😱.

Straks lekker slapen en morgen weer een reisdag!

20230707_10411320230707_18100720230707_18471620230707_20095220230707_20460120230707_20463520230707_20492820230707_214054Screenshot_20230708_092600_Maps