14 juli 2023: Nykroppa

14 juli 2023 - Nykroppa, Zweden

We hebben weer een heerlijke en rustige dag gehad!

De mannen hebben weer lekker uitgeslapen tot 10.30u. We hebben gezellig ontbeten met een gekookt eitje en even familie overleg gehad wat we vandaag wilden gaan doen.
Zoals Lars al eerder had aan gegeven, wil hij z'n eigen gang gaan. Helemaal prima!

Dave en ik besluiten vandaag niet op pad te gaan en lekker van het mooie weer te genieten. We maken het ons gemakkelijk in de tuin met voldoende leesvoer.

Ik besluit alvast brooddeeg te maken voor vanavond. We eten worstenbroodjes van de BBQ. Deeg kneden met de hand is een zware klus en ik kneed natuurlijk veel te kort want het blijft plakken. Waar ben ik aan begonnen?!?

Inmiddels is Lars weer terug uit het bos. Hij had zijn lange broek vergeten. Hij vraagt of we mee willen naar het meer om de bestuurbare boot uit te proberen die hier in de schuur ligt.

Natuurlijk willen we dat! Door de harde wind zijn er best wat golven en stroming dus maar goed dat we vandaag niet gaan kanoen, dan was het waarschijnlijk minder succesvol geweest🤣.

De boot heeft best moeite met de golven en stroming maar is een leuk ding. Dave en Lars zwemmen nog even terwijl ik lekker op de kant blijf.

20230714_13241320230714_13242020230714_13354920230714_13382320230714_13393020230714_134118

Als we weer terug in ons huisje zijn, vertrekt Lars weer het bos in. Het is jammer dat ik geen foto mag maken, laat staan hier posten, want hij ziet er uit als professioneel survivaller!

Van de week heeft hij bosbessenlimonade gemaakt in het bos. Water uit het beekje gekookt, bosbessen erbij en smullen maar! Hij miste alleen een beetje de suiker dus die heeft hij vandaag meegenomen het bos in.
En een blikje knakworsten, hij komt dus niet om van de honger😄!

Dave ik genieten weer even van ons boek/krant, de rust, het mooie weer en elkaar. Wat zijn we toch lekker aan het genieten!

Aan het einde van de middag gaat Dave ook het bos in om hout te sprokkelen. In de tuin  hakt hij het kleiner en steekt de terraskachel aan.

20230714_17051320230714_17051620230714_171239

Ik moet denken aan een verhaal wat zijn vrienden me ooit vertelde. Ze waren een weekend weg op een vakantiepark (toen ze nog jong en onbezonnen waren) en daar hadden ze ook een vuurtje gemaakt. Dave was op een gegeven moment 'zoek' en kwam met een halve conifeer aan gelopen die hij in z'n geheel op het vuur gooide🤣. Het was een losse tak volgens hem🤣.

Nu is hij wat ouder en wijzer lag het hout wat hij gevonden heeft echt los in het bos en maakt hij het keurig klein voordat het het vuur op gaat. Wijsheid komt met de jaren😉.

We borrellen samen op het terras met de brandende terraskachel op de achtergrond.
Rond 17.45u komt Lars weer thuis en maakt het vuur aan zodat we straks kunnen BBQen.
Ook helpt hij me van het gerezen deeg worstenbroodjes te maken.
Wat een gedoe vinden we allebei. Op de BBQ duurt het een eeuwigheid en worden ze slecht gaar dus we leggen ze in de oven en dat gaat een stuk beter.

20230714_18524220230714_194658

Tijdens het BBQen hebben we een mooi gesprek met z'n 3en over Lars zijn dromen en ambities. Ik realiseer me hoe fijn het is dat we zo goed kunnen praten met elkaar. Dat lukt niet altijd even goed maar vandaag gaat dat heel goed. Ik ben een blij en dankbaar mens❤️.

Het is nu 20.30u en we zijn net klaar met eten.
Ik probeer Lars over te halen 1 spelletje mee te doen met ticket to ride, maar tot nu toe lukt dat nog niet erg😄.

Terwijl ik de foto's voor de blog aan het uploaden was, heb ik deal gesloten met Lars. Ik ben met hem een stukje gaan fietsen op een mountainbike en dan doet hij straks mee met Ticket to ride🥳!

We gaan zien wie er vanavond gaat winnen😄. Tot morgen!

1. Toos Hermans:
    14 juli 2023
    Voor een dag waarvan je geen idee had wat te doen was hij toch weer heel bijzonder met je mannen.🥰
  2. Joke Troost:
    15 juli 2023
    Echt een geweldige vakantie. En het worstenbroodje ziet er erg goed uit.
  3. Simone:
    16 juli 2023
    Heerlijk verhaal weer! Het conifeer verhaal deed me hardop lachen, moest gelijk denken aan de feestjes hier waar Dave ook altijd wel iets vond om op het vuur te gooien 😆
  4. Dave, Mariska en Lars:
    16 juli 2023