2022-07-14 Dag 9: Morro Bay - Carpinteria

15 juli 2022 - Carpinteria, California, Verenigde Staten

Ik was vanmorgen tussen 04.45u en 06.15u wakker maar ben daarna toch weer in slaap gevallen. Ik werd wakker om 08.45u van de geur van verse koffie; Dave was er gewoon eerder uit dan ik😳, dat is een uniekum!

Na het ontbijt hebben we onze mooie kamer in de Harbor Inn weer verlaten. Gisterenavond zagen we dat je ook met de auto bij Morro Rock konden komen dus daar zijn we eerst heen gereden. We hebben vol bewondering gekeken naar de surfers die genoten van de golven. Tussen de rotsen scharrellen wel honderden eekhoorntjes die heel erg tam zijn.

We lopen weer even verder aan de andere kant en worden getrakteerd op wel 10 otters die in het water genieten. Zelfs een baby die op mama's buik ligt. Ze waren te ver weg om ze te fotograferen maar met de verrekijker was het goed te zien.

Omdat het nogal mistig en bewolkt is  besluiten we te gaan shoppen bij de premium outlets van Pismo Beach. Ik had verwacht dat het een mega winkelcentrum zou zijn maar dat was het niet. Het was eigenlijk net zoiets als Bataviastad. Toch vermaken we ons hier een paar uur. Ik heb een tas vol kledng en Lars twee paar schoenen gescoord.

We hebben trek gekregen en willen eigenlijk lunchen op het strand van Pismo Beach maar we zijn alle drie wat geirriteerd omdat we trek hebben en kunnen niets vinden.

Dus besluiten door te rijden richting Santa Barbara. Onderweg stoppen we bij de Walmart van Santa Maria en kopen vers brood. We picknicken op de parkeerplaats😅. Nu onze magen weer gevuld zijn, is ons humeur weer opgeklaard! Net als het weer trouwens! De lucht is strakblauw en het is 90°F (32,2 °C).

We rijden nier meer langs de kust. Ik verbaas me over de dorre vlaktes langs de weg en de groene bomen op de heuvels voor ons. Ik vind het een mooi contrast.

20220714_163523

Links van de weg ligt Lake Cachuma, omringt door heuvels/bergen. Het is een prachtig uitzicht. Het doet ons denken aan Italië. Het is facinerend hoe verschillend de omgeving is met gisteren. We stoppen even bij een uitzichtpunt net voorbij het meer. Het is stukken warmer dan afgelopen dagen!

20220714_165128

Niet veel later zien we de zee weer en rond 17.30u parkeren we de auto in Santa Barbara. Het is hier weer een stuk koeler (72°F=22,2°C). We parkeren de auto op de pier, we vinden het maar gek. Bouw je een pier, wordt deze gebruikt als parkeerplaats.

Langs de boulevard staan prachtige palmbomen, heel mooi om te zien. We willen even op de koffie bij Oprah Winfrey maar ze is helaas niet thuis.
We slenteren wat rond. Het is een leuk plaatsje maar we hadden het groter verwacht.

20220714_17352320220714_17492420220714_17520420220714_17534220220714_17571220220714_17582120220714_181122

We gaan eten langs de boulevard bij the Fishhouse. Lars besteld een hamburger, ik de zeebaars met een korstje van macadamia noten en Dave een visschotel met allerlei soorten schaaldieren. We hebben gesmuld alhoewel Dave de kreeft wel een geklooi vond.

20220714_19032620220714_19033320220714_190338IMG-20220714-WA0001

Na het eten wil Lars graag naar het skatepark wat voor het restaurant is. Wij tafelen nog wat na alhoewel ze dat begrip hier niet zo kennen. Over het algemeen leggen ze de rekening al bij je neer, als je je laatste hap nog aan eten bent.

Later gaan we bij Lars kijken. We kijken onze ogen uit en zien Lars genieten. Zelf waagt hij zich nog niet op de baan, het is veel te druk en hij kan het nog niet zo goed. Wel krijgt hij oom hier weer veel complimenten over zijn skateboard. Eigenlijk overal waar we zijn, spreken jongens Lars aan dat hij een mooi board hebt. Hij is natuurlijk zo trots als een pauw!

20220714_195234

Hierna rijden we in een kwartier naar ons hotel voor komende nacht in Carpinteria (Sandyreef Inn). We hebben tot nu toe kamers gehad met 2 queenbedden.
Nu hebben we een kamer met 1 king bed en een slaapbank. Lars vindt zichzelf heel zielig en wil bij ons in bed want dat is groot genoeg voor ons 3en. Hij heeft pech🤣.

We hebben een heerlijke relaxte dag gehad en gaan nu nog even relaxen en dan lekker slapen. Morgen gaan we de stranden van Malibu onveilig maken en rijden dan door naar Los Angeles.

Liefs,
Dave, Mariska en Lars😘

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Toos Hermans:
    15 juli 2022
    Een fijne dag. Lekker ontspannen. Ik ben benieuwd naar morgen.
  2. Anja Hogervorst:
    15 juli 2022
    Mooi verhaal , jullie zullen vast nog een hoop gaan zie 😊
  3. Tineke:
    15 juli 2022
    Mooie omgeving, goed geshopt, lekker gegeten, super mooie foto's: dus weer een TOP dag :-) !