2022-08-02 Dag 28: Oakhurst - Yosemite NP - Oakhurst

3 augustus 2022 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Dave en Lars hebben helaas niet lekker geslapen. Lars slaapt al aantal nachten niet lekker, wat natuurlijk vervelend is voor hem. Ons bed ligt op zich lekker msar we rollen steeds naar elkaar toe🤣. Volgens Dave worden de bedden steeds smaller🤣. Ik heb gelukkig goed geslapen!

We hebben heerlijk ontbeten in het hotel. Ons beste ontbijt tot nu toe! We reden om 10.15u weg bij ons hotel in Oakhurst. Het is nu al aardig warm, 91°F.

Bij het ontbijt bespreken we dat we lekker rustig aan doen vandaag. We willen in ieder geval nog naar de vallei van Yosrmite en de wandeling naar de sequoia's doen. Maar verder lekker relaxen en zwemmen.

Sowieso valt Yosemite ons een beetje tegen. Misschien komt het omdat we aan het einde van onze reis zijn en we al zoveel moois gezien hebben. Maar de Grand Canyon en Bryce zijn echt adembenemend en spectaculair. Ook doordat wij nog nooits zoiets gezien hebben. We werden hierdoor echt enorm verrast.

De natuur in Yosemite is prachtig, begrijp me niet verkeerd, maar dit vind je ook in Europa.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat de Mariposa Grove en de Galcier Point road dicht zijn. Misschien scheelt dat. Geen idee! Maar goed, we gaan lekker weer, op ons gemak, op pad.

Er staat een korte rij voor de ingang maar valt gelukkig mee. We rijden eerst naar de vallei en het is hier dus echt mega druk. Een parkeerplek vinden is bijna onmogelijk en als je even stopt of langzaam gaat rijden om je te orriënteren, staan de parkrangers al druk te gebaren dat je door moet rijden.

20220802_11442620220802_11445020220802_12170920220802_121945

We vonden het vreselijk🤣 en besluiten Yosemite te verlaten. Dit is ons re druk, te massaal, te hectisch. We zitten natuurlijk ook in het hoogseizoen...

We rijden het park weer uit bij El Portal en gaan op zoek naar een nog leukere plek in de rivier om te zwemmen dan gisteren.

We vinden een schitterende plek en Lars ziet het helemaal zitten maar het is niet veilig genoeg. Tot teleurstelling van Lars rijden we door. Uiteindelijk vinden we een goede plek maar de 'waterval' is niet zo leuk als gisteren. Toch vermaken we ons hier prima en na het zwemmen picknicken we hier.

We besluiten met een omweg, via Mariposa, naar ons hotel terug te rijden. We vinden het namenlijk leuk een andere weg te nemen.
Het is een mooie route en we genieten van het uitzicht.

20220802_14291420220802_143137

In Mariposa koopt Lars nog een mooie hoodie van de 'Mariposa bosbranden 2022'. Super leuk voor onze brandweerman👨‍🚒.

We maken weer gretig gebruik van het zwembad bij ons hotel en relaxen heerlijk. Ik kijk zelfs een aflevering van Virgin River bij her zwembad🤩, echt genieten!

Als we ons gedoucht hebben, gaan we lekker even wat eten en gaan nog even naar de cvs om een boodschap voor onze lieve schoonzus te doen😄.

Tijdens het eten bespreken we wat onze hoogtepunten zijn van onze reis. Het zijn er teveel maar we komen uiteindelijk op deze mooiste hoogrepunten:
- San Francisco (fietsen over Golden Gate bridge en Alcatraz)
- Big Sur waar we walvissen in het wild zagen, - Universal Studio's
- Grand Canyon
- Bryce.

We hebben het er ook over dat het zo goed is gegaan. Natuurlijk hebben we wel eens wat kleine irritaties gehad en heb ik best last gehad van jetlag maar we hebben het zo fijn gehad. We hebben zoveel nieuwe en mooie dingen mogen zien en beleven. We hebben ook zoveel mooie gesprekken gevoerd en genoten van iedere dag. Het was gewoon een fantastische reis! Maar het is ook goed dat we bijna weer naar huis gaan. Lars geeft aan dat hij ons wel even genoeg gezien heeft🤣 en dat begrijp ik heel goed🤣.

Op de kamer herschikken Dave en ik de koffers terwijl Lars nog even gaat zwemmen. We kregen wel een beetje stress. We hebben van Moos en Simone zo'n handweegschaal geleend, echt super handig. De eerste koffer woog alleen 35 kg terwijl hier echt niet veel in zat.

Na veel eruit gehad te hebben (en de koffer maar halfvol was) woog deze nog 26 kg. Hoe kan dat nou? We zijn 3 paar schoenen kwijt, de grote koelbox die we hier gekocht hebben zit vol met kleding wat we hier aan dakloze gaan geven. Dus we gaan met minder weg dan we gekomen zijn...
Blijkt de weegschaal op lb ingesteld te staan in plaats van kilo's🤣🤣🤣.

Dus we zijn ingepakt. Morgen rijden we naar Santa Cruz waar we onze laatste middag, avond en nacht zullen doorbrengen.

We verheugen ons er enorm op. Toen we, aan het begin van de reis, de highway 1 reden zijn we alleen even door Santa Cruz gereden omdat we al wisten dat we hier onze reis zouden eindigen. Het zag er super leuk uit.

Lars wil nog naar de Santa Cruz Boardroom (skatewinkel) en naar een skatepark. En we gaan natuurlijk nog even lekker op het strand liggen en dan 's avonds naar de Santa Cruz Boardwalk!

Dat beloofd een mooie afsluiting van onze reis te worden!

Weinig foto's vandaag maar we hebbennhet echt heerlijk gehad vandaag!

1. Joost Langendijk:
    3 augustus 2022
    Ik snap het precies wat je overYosemity schrijft.
    Lekker relaxen om uitgerust de terugreis te gaan ondernemen!
  2. Dave, Mariska en Lars:
    3 augustus 2022
    Ik vind het zo leuk dat je deze reis ook gemaakt hebt en veel dingen hetzelfde hebt ervarn als wij! 😘
  3. Nicole:
    3 augustus 2022
    Geniet van jullie laatste dag van deze reis!
  4. Dave, Mariska en Lars:
    Komt goed😘
  5. Marja:
    3 augustus 2022
    Wat is het snel gegaan zeg, het zal nog even duren voor jullie ook figuurlijk weer geland zijn in Nederland!
  6. Dave, Mariska en Lars:
    3 augustus 2022
    Ja hè? Het is echt voorbij gevlogen!
    Ik denk dat dat figuurlijk landen inderdaad ook nog wel even duurt! Lekker lang nagenieten van alle nieuwe indrukken en belevenissen!
  7. Alexandra:
    3 augustus 2022
    Leuk verhaal Maris, hele goede terugreis, ik schrijf dit op Girona airport, wij vliegen straks terug na een heerlijke vakantie.
    Veel plezier nog jullie laatste dag😘
  8. Dave, Mariska en Lars:
    3 augustus 2022
    Dank je San! Jullie zijn vast alweer goed aangekomen! Lekker nagenieten vannjullie fijne vakantie! 😘
  9. Simone:
    3 augustus 2022
    Onwijs bedankt dat jullie naar de CVS zijn gegaan voor me, jullie zijn schatten! Heb net hardop zitten lachen om het lbs/kg verhaal, echt fantastisch! Heel veel plezier in Santa Cruz! Op de pier zit trouwens een geweldig Italiaans restaurant (Stagnaro Brothers) waar ze superlekkere clam chowder verkopen. De pasta is ook top! Geniet ervan jongens!
  10. Dave, Mariska en Lars:
    Dank je wel lieverd❤️
  11. Toos Hermans:
    3 augustus 2022
    Geniet van de laatste dag. Een bijzondere dag. Ben in gedachten bij jullie. Dikke knuffel
  12. Dave, Mariska en Lars:
    3 augustus 2022
    Super lief🥰. We maken er een extra leuke dag van! 😘😘😘
  13. Tineke:
    3 augustus 2022
    Dat van die weegschaal kan iedereen gebeuren hoor 😉
    Jammer van die drukte bij Yosemite 😤
    Veel plezier in Santa Cruz 😘😘😘