2022-07-11 Dag 6: Six Flags Discovery Kingdom

12 juli 2022 - Vallejo, California, Verenigde Staten

k had dus net een heel verhaal geschreven en hoe het kan🤦‍♀️, geen idee maar al mijn tekst is weg🤷‍♀️. Dus we beginnen maar opnieuw😅.

Vanmorgen, na het ontbijt in het hotel, zijn we vertrokken naar Six Flags Discovery Kingdom🎢.

20220711_17580620220711_175117

We reden met de auto naar de toegangspoortjes waar wr het parkeergeld moesten betalen. Dit was $40 (en nee, het is geen typfout en het is alleen om je auto te parkeren🙈). Ik was even bang dat Dave's hart het daar ter plekke zou begeven maar na een paar keer goed in en uitademen, ging het weer goed met hem🤣. Als hij dit overleefd heeft, is hij genezen en kan hij in alle achtbanen vandaag🤣.

We zijn de dag rustig begonnen in de Cobra, een rustige familie achtbaan.

20220711_105619

Daarna gingen de mannen in de Medusa. Ik moest "toevallig" even naar de wc🤣. Dit is een lange en spectaculaire achtbaan die 5 keer over de kop gaat en je voeten hangen los.

20220711_175359

Daarna zijn we met z'n 3en in de Joker geweest. Een houten achtbaan die 3 keer over de kop gaat en 2 kurkentrekkers heeft. Als jullie vannacht wakker zijn geworden van gegil, dan hebben jullie mij waarschijnlijk gehoord🤣. Maar het was wel héél leuk!

Ook zijn we in de enige waterattractie die open was geweest. Dit is eigenlijk dezelfde attractie als Duinrell (Splash). Blijft leuk en was heerlijk verkoelend want het was rond de 30°C vandaag!

Dave en Lars zijn ook nog samen in de Superman geweest. Dit is een spectaculaire afschietachtbaan (net zoiets als de Gold Rush in Slagharen).

20220711_122211

Dave is nog in de Batman geweest. Een hele gekke/bijzondere achtbaan die hij ook nog nooit gedaan had. Je zit naast de achtbaan en de karretjes waar je in zit gaan ook over de kop.

Whole-Coaster-scaled

Lars sloeg over, hij was niet lekker vandaag. Hij had last van hoofdpijn en was erg misselijk. Waarschijnlijk komt dat door de hitte en slaaptekort.

Dave heeft dus veel attracties alleen gedaan (Boomerang, Kong en dus Batman). We hadden echt mazzel dat het lekker rustig was en we veel hebben kunnen doen.

SFDK_Kong

We zijn ook nog met z'n 3en in de Sidewinder geweest (muizenachtbaan). Ik moet altijd aan Christel denken als ik in zo'n achtbaan zit. Weet je nog in Moviepark? Die achtbaan dat je denkt dat ie van de rails afschiet🤣.
Blijft een leuke attractie!

Tussendoor zijn we nog naar twee shows geweest. Een show met dolfijnen en een met vogels een serval en een wolf.

Een ijsje hebben we overigens niet gekocht in het park. $6,99 exclusief tax gaat ons écht te ver.

20220711_135521

Mijn persoonlijke hoogtepunt vandaag was de vlindertuin met allemaal Zuid Amerikaanse vlinders. Het was hier tussen de 80-90°C en de luchtvochtigheid lag tussen de 80 -90% (dus niets voor jou Tineke!). Wat heb ik hiervan genoten! Het was echt geweldig!

20220711_15523420220711_15520520220711_15493520220711_15481520220711_15474720220711_15472620220711_15463920220711_15453420220711_15445920220711_15440820220711_154144

Ze hadden ook giraffen, leeuwen, tijgers, zeeleeuwen, slangen en allerlei vogels. Dat maakte het een extra leuk park. Alleen jammer dat de dieren zo weinig ruimte hadden.

20220711_16091820220711_160806

Rond 18.00u hebben we het park verlaten. Lars mocht kiezen waar we gingen eten en koos voor Taco Bells🌮. Het was echt heel lekker en goedkoop. De gratis refills🥤 vond Lars fantastisch. Hij heeft bijna alle smaken uit geprobeert🤣!

We hebben ook nog even rond gekeken en geshopt bij de Dollar Tree (een soort Action). Dat was leuk om even te neuzen.

Daarna een ijsje🍦 gekocht bij de McDonalds en toen lekker naar ons hotel.

20220711_100928

Lars wilde nog even skaten🛹 maar omdat het al donker werd ging Dave toch maar even met hem mee.
Kon ik even deze blog schrijven😁.

Inmiddels zijn ze weer terug, heeft Dave nog even een duik in het zwembad genomen en Lars even een filmpje gekeken.

We gaan zo lekker slapen en dan vertrekken we morgen naar de kust.
Tot morgen!

1. Christel:
    12 juli 2022
    Ha ha die achtbaan vergeet ik nooit meer🙈
  2. Simone:
    12 juli 2022
    Heerlijk verhaal weer Maris! Is nu onderdeel van onze ochtend routine geworden: bakkie en jullie blog! Heel veel plezier aan de kust! 💋💋💋
  3. Dave, Mariska en Lars:
    12 juli 2022
    Wat leuk! En herkenbaar als jullie op vakantie zijn. Dan verheug ik me ook altijd op jullie blog😘
  4. Nicole:
    12 juli 2022
    Wat gaaf die achtbanen!!! Jammer dat Lars zich niet lekker voelde. Hopelijk morgen weer beter. De temperatuur was ook wel erg hoog. Hele fijne dag morgen weer.
  5. Dave, Mariska en Lars:
    Ja precies. Gelukkig gaan we in LA naar mog meer pretparken. 😘
  6. Marja:
    12 juli 2022
    En ze hebben vast nog niet genoeg van achtbanen! Ik vind jou al stoer dat je er ook een paar doet! Ik had het bij de vlindertjes gehouden, bij zo’n temperatuur ook heeeeel spectaculair 🤣
  7. Dave, Mariska en Lars:
    12 juli 2022
    Ik kan niet achter blijven met die mannen🤣. Maar had het ook niet erg gevonden de hele dag in die vlindertuin te blijven😍!
  8. Toos Hermans:
    12 juli 2022
    Geweldig wakker worden met jullie reisverhaal. Ben wel blij dat ik niet in een achtbaan hoef. Dapper hoor. Maar weer geweldig geschreven.
  9. Dave, Mariska en Lars:
    Wat leuk om te horen! 😘
  10. Alexandra:
    12 juli 2022
    Leuk verhaal weer! Ik start de de dag ook met een bakkie en jouw verslag, gezellig, prachtig die vlinders. Veel plezier vandaag!
  11. Dave, Mariska en Lars:
    Wat leuk om te horen! 😘
  12. Tineke:
    12 juli 2022
    Zo te lezen weer een fantastische dag.
    Die achtbanen: nooit van m'n leven! Maar die vlinders: prachtig!
    Lezen jullie je even in voordat je naar Yosemite park rijden vanaf welke kant je er in mag? Want daar is nu een bosbrand!
    Ik hoop dat jullie vandaag weer net zo'n fijne dag hebben 😀
  13. Dave, Mariska en Lars:
    Ja , we houden het zeker in de gaten. We zijn daar pas 1 augustus. 😘