2022-07-10 Dag 5: Suisun City

11 juli 2022 - Suisun City, Verenigde Staten

Ik heb voor het eerst een goede nacht gemaakt gelukkig😴. Mijn grootste angst is om hier te ontregelen en slaaptekort is een van de grootste triggers dus ik ben echt heel blij dat ik nu gewend ben aan het tijdsverschil🎉!

Na het ontbijt hebben we een Uber🚖genomen naar het vliegveld om onze auto op te halen. Dat ging eigenlijk heel soepel en snel.

Onze auto voor de komende weken is een ruime Nissan Altima (@Arno, geen Chervolet Malibu helaas!) (@Moos & Simone, jullie hadden die toch ook de laatste keer?)

Onze eerste stop van vandaag heeft Lars gekozen. Het was een kleine 45 minuten rijden naar het Apple Park, het hoofdkantoor van Apple in Cupertino.

20220710_12270720220710_12280720220710_12294920220710_12333020220710_123452

20220710_123624

Het is een heel mooi rond gebouw en Lars wist er veel over te vertellen. We konden natuurlijk niet het hoofdkantoor bezoeken mar wel het visitors center. In mijn beleving was het gewoon een Apple store maar voor Lars was het echt een bucketlist dingetje. Hij had alleen wel gehoopt een beter zicht te krijgen op het Apple Park, dat viel een beetje tegen. Maar was toch een leuke ervaring.

20220710_124512

20220710_124528

20220710_130827

De volgende stop was de Walmart in Suisun City, waar we een grote koelbox en de nodige boodschappen🛒 gedaan hebben. De Walmart is echt zo groot! Je kunt jezelf er een dag vermaken! Heerlijk!

De prijzen hier in restaurants en supermarkten vallen ons echt vies tegen. Het helpt ook niet dat de koers van de dollar ongunstig staat. Een zak Lays chips kost bijvoorbeeld $5 exclusief tax, een kilo appels $4,50 exclusief tax. Gisteren hebben we alle drie een simpele hamburger gegeten waar dan wat chips bij zat. Lars had glas water en wij allebei een biertje. Dat kostte $68 exclusief tax en verplichte fooi.

We waren al niet van plan om iedere dag 2-3 maaltijden buiten de deur te gaan eten, maar nu zeker niet meer. Dus vandaag een grote koelbox gekocht en met een beetje creativiteit gaan we een heel eind komen😄👍. Natuurlijk is het vakantie en doen we niet al te moeilijk maar we hoeven het ook niet over de balk te smijten🤣.

Het is wel grappig: deze reis kunnen we maken door de erfenis van Dave's ouders. Zij hebben altijd zó zuinig geleefd. Ik denk dat mijn schoonvader een rolberoerte zou krijgen als hij de prijzen hier zou zien🤣.

Onze derde en laatste stop van vandaag was ons hotel; Hamton Inn & Suites in Suisun City.
We hebben een prachtige kamer met goede airco.

20220710_16475320220710_171537

Dat is ook wel nodig want het was hier vanmiddag 100°F 🙊(dat is 37,7 °C).
Een groot verschil met San Francisco! Daar was het rond de 18-20°C.

We hebben onze spullen in de kamer gezet en zijn gelijk naar het zwembad gegaan voor een verkoelende duik🏊‍♂️! Heerlijk vertoeven hier met een boek aan het zwembad!

20220710_183428

Lars heeft ook nog even geskate🛹, dit keer bleef hij wel in de buurt👌.

Het is nu 20.00u en we komen net weer op de hotelkamer. We gaan ff lekker douchen en wat eten en dan een beetje op tijd onder de wol.

Morgen gaan we namenlijk naar Six Flags Discovery Kingdom🎢 dus dat gaat vadt vermoeiend worden. Dit is een pretpark én dierentuin. Dit park ligt op een kwartiertje rijden vanaf ons hotel. We zijn heel erg benieuwd!

Morgen kunnen jullie lezen hoe het geweest is! We vinden het echt heel leuk dat jullie ons volgen en leuke reacties achter laten! Bedankt daarvoor!

1. Toos Hermans:
    11 juli 2022
    Fijn dat het tijdsverschil ingedaald is. En maak je niet ongerust. Vader Theo en moeder Ank zouden ook genieten van jullie verhalen. Vakantie vonden ze altijd heel fijn en daar genoten ze altijd van.
  2. Dave, Mariska en Lars:
    Dat is zeker waar, Toos! Lief van je! 😘
  3. Joost Langendijk:
    11 juli 2022
    Heerlijk om jullie avonturen te lezen. Het brengt mij weer terug in de tijd.
  4. Dave, Mariska en Lars:
    Leuk joost!
  5. Nicole:
    11 juli 2022
    Fijn dat je goed door het tijdsverschil heen bent gekomen! Het is zo leuk om elke ochtend jullie verslag te lezen. Reis gewoon een beetje mee zo. Heerlijk!
  6. Dave, Mariska en Lars:
    11 juli 2022
    Dank je Nucole! Ja, ben ook echt opgelucht. Ik zat er echt een beetje over in. 😘
  7. Marja:
    11 juli 2022
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Dan is even bij het zwembad wel erg lekker! Wat een prijzen daar zeg 🥴……..
    Je zei het al eerder , dankzij je kampeerervaring ben je een creatieve kok!
    Veel plezier in Six Flags!
  8. Dave, Mariska en Lars:
    11 juli 2022
    Ja, zo"n middag bij het zwembad was zeer welkom! Het is echt fijn om zoveel te zien/doen maar dat we ook lekker tijd ingepland hebben om te relaxen, is erg fijn. 😘
  9. Alexandra:
    11 juli 2022
    Mooi verhaal weer, we reizen zo met jullie mee, warm daar zeg, goed drinken! Veel plezier in het pretpark
    Liefs!
  10. Dave, Mariska en Lars:
    11 juli 2022
    Ja, dat doen we zeker! 😘
  11. Tineke:
    11 juli 2022
    Was ik nou toch maar in een koffer gekropen en meegegaan ;-)
    De Apple store en die supermarkt lijken me inderdaad een belevenis maar doodjammer dat het van die achterlijke prijzen zijn. Maar probeer het er toch lekker van te nemen want zo'n reis doe je maar 1 keer !
    Ongelooflijk dat het zo'n temperatuurverschil is op een paar uur rijden en inderdaad goed blijven drinken !
    Veel plezier in al die knotsgekke roller coasters en een hele dikke kus !
  12. Dave, Mariska en Lars:
    11 juli 2022
    Ja, dat temperatuursverschil is gek.
    Ons hotel in SFO is maar 58 mi van elkaar af.
    En Dave keek gisteren naar weerbericht; het hotel waar we nu zitten is 15 mi naar Six Flags, en volgems het weerbericht wordt het in Six Flags 8°C koeler dan hier. Bizar hè? Six Flags ligt ook aan het water, dat scheelt denk ik.
    Ik hoop dat jij ook geniet van je vakantie! 😘😘😘
  13. Joke Troost:
    11 juli 2022
    Nou zeg....wat een leuke dingen doen jullie allemaal. Lekker genieten en af en toe een rust momentje pakken.
  14. Dave, Mariska en Lars:
    Ja heerlijk! 😘
  15. Nicole:
    11 juli 2022
    En nu alleen nog maar lekker genieten! Neem mij maar even mee in gedachten in die rollercoasters. Wat lijkt dat me gaaf!
  16. Dave, Mariska en Lars:
    Ik zal aan je denken😅😘