2022-07-25 Dag 20: Flagstaff - Page - Kanab - Tropic

26 juli 2022 - Tropic, Utah, Verenigde Staten

Om 09.30u vertrekken we uit Flagstaff. We hebben vandaag 290 mile af te leggen maar we hebben hiervoor de hele dag!

We gaan bij Tuba City even van de 89 af om een 'zandberg' te beklimmen. We zien ze langs de weg en ze zijn prachtig! Kijk die verschillende kleuren!

20220725_114900

Het was stijler en dus moeilijker dan we vanuit de auto gedacht hadden maar Lars heeft het gered! Hij bezeerd zich wel met naar beneden komen, dus achteraf was het niet zo'n goed idee. De foto is wel prachtig. Je ziet hem hier zitten.

20220725_115419

Dave neemt een wat minder stijle heuvel; wijsheid komt met de jaren.

20220725_115140

De zandbergen veranderen even verder op gesteenten, we vinden het prachtig!
Het landschap veranderd steeds weer binnen een paar minuten. Elke keer worden we weer verrast met een 'nieuw cadeautje' . Ik maak veel foto's maar wordt er een soort van pissig van. Als ik namenlijk naar de foto's kijk, zie ik niet wat ik zie als ik door het raam kijk. Ik stop er dus mee en kijk lekker door het raam en laat me iedere keer weer verrassen. Dit zijn foto's van verschillende plekken over de hele dag. Zo verschillend allemaal!

20220725_11343720220725_12181320220725_12400120220725_12442220220725_12443820220725_12552520220725_13061720220725_16042520220725_191753

Om 12.15u parkeren we bij de parkeerplaats waar vandaan we naar de Horseshoe Bend wandelen. De horseshoe bend is een hoefijzervormige meander van de Colorado rivier.
Wat zijn we weer onder de indruk! Wow! We zijn verrast en blij dat de kleur van de rivier hier helder is (omdat deze gisteren bij de Grand Canyon chocolade bruin was). Het is echt prachtig!

20220725_13484120220725_13501720220725_13464920220725_135333

Lars vindt het veel leuker dan de Grand Canyon, door het water. Ook heeft hij bij Aardrijkskunde ook geleerd over meanders.

20220725_13591220220725_13581420220725_135715

We rijden de Glen Canyon Dam over maar besluiten hier niet te stoppen en door te rijden. We hebben het behoorlijk warm gekregen, het is 93°F. Daarom besluiten we te stoppen bij Lake Powell om een verfrissende duik te nemen bij Lone Rock.

Lone Rock zelf ligt droog maar we kunnen gelukkig nog wel zwemmen. We genieten enorm. Het zand voelt als dat 'Magic Sand' waar kleine kinderen mee spelen, fluweelzacht. Er is een grote berg waar met name Lars enorm van geniet (zie filmpjes). Het water is heerlijk qua temperatuur, het loopt alleen heel stijl af dus het is eigenlijk vrijwel meteen heel diep.
We hebben enorm veel plezier!

20220725_15030120220725_15052120220725_155143

We laten nu Arizona achter ons en rijden Utah in. Hier is het 1 uur later dan in Arizona. Nog geen 5 minuten rijden na Lone Rock begint het te regenen en flink te onweren. De temperatuur daalt naar 67°F in een paar minuten tijd. Zoals het landschap ons steeds verrast, doet het weer dat dus ook want even later is her weer droog.

We stoppen in Kanab om wat te eten. Dit dorpje is bekend door haar western-look. Hier zijn vroeger ook veel western films opgenomen. We zijn net te laat om het museum 'Little Hollywood Movie' te bezoeken. We lopen wat rond maar alle restauranrs zijn helaas gesloten op maandag. We belanden, noodgedwongen, bij de Pizza Hut en bestellen een dinnerbox.
Pffff... hier kunnen we twee dagen van eten!

20220725_180652

Door een foutje hebben we voor aankomende nacht een dubbele boeking staan voor de overnachting. De ene is een cabin voor 2 nachten in Hatch, de andere is voor 1 nacht in Tropic.

Lars geeft al een paar dagen aan zijn privacy enorm te missen, wat we heel goed begrijpen. Morgen gaan we naar Bryce Canyon en hij heeft daar niets mee. "Weer stenen" zoals hij zelf aangeeft. We nemen hem serieus; het is ook zijn vakantie, zijn reis. 4,5 week van huis zijn en 24/7 met je ouders zijn, is niet altijd leuk. Dat snappen we heel erg goed.

We bieden hem daarom aan om aankomende nacht én dag alleen te verblijven in de cabin in Hatch. Dave en ik slapen dan een half uur verder in de cabin in Tropic. Wij gaan dan morgen naar Bryce en zo heeft Lars komende avond, nacht en dag zijn eigen vakantiehuisje.

Hij is pas 14 maar we weten dat hij niet in zeven sloten tegelijk loopt en dat hij dit aan kan.
Hij vindt het zelf natuurlijk helemaal het einde en dat begrijp ik heel goed. Misschien valt het hem heel erg tegen, maar daar zal hij dan ook van leren.
Natuurlijk vinden we dit ook spannend (ik nog iets meer dan Dave) maar het voelt goed om hem zijn "me-time" te gunnen.

We doen nog wat boodschappen bij 'Honey's Marketplace' . Dave zoekt zich een ongeluk naar het bier maar hij kan het maar niet vinden. Ze blijken geen alcohol te verkopen🤣.

We rijden vanuit Kanab in een klein uurtje naar 'Mountain Ridge Cabins & Lodges' .
We rijden Zion National Park voorbij. We zouden aanvankelijk ook dit park bezoeken maar doordat we onze reis aangepast hebben om meer rust te creëeren, hebben we keuzes moeten maken. Zion overslaan, was daar er 1 van. Het doet wel een beetje 'pijn' maar ben blij dat we meer rust gecreërd hebben dus het is goed zo.

We passeren ook de Virgin River. Helaas heb ik Jack nergens kunnen spotten😉! Ik verheug me nu al zo om het nieuwe seizoen te kijken🤩.

Als we Lars geïnstalleerd hebben in zijn leuke cabin, duwt hij ons nog net niet de deur uit🤣. Hij is zo opgetogen! Helemaal leuk voor hem!
In de auto vraagt Dave aan mij: "vind je het spannend?" waarop ik bevestigend antwoord. Ik vraag hem of hij het ook spannend vindt, "ja, tuurlijk! Het is toch ruim een half uur bij ons vandaan!". Waarna we allebei zeggen dat hij dit kan en dat het goed komt.

20220725_202607

Terwijl we, in schemering door Red Canyon rijden en getrakteerd worden door de mooie rode rotspartijen, bedenk ik me dat ik op mijn 15e ofzo samen met Daniëlle met de bus naar Londen ging om 1 dagje te shoppen. Wat is dan 35 minuten? Adem in, adem uit... het komt goed💪.

Inmiddels zijn we in onze eigen cabin. We hebben Lars net even gebeld en die vermaakt zich prima! Wij zitten nu aan een biertje en proosten op deze leuke dag! Wat veel nieuwe indrukken weer!

1. Joost Langendijk:
    26 juli 2022
    Lars gaat dat helemaal redden!
    Wat een natuurschoon!
    Over het weer gesproken…….
    Momenteel trekt er toevallig ook een regen gebied over het wondermooie Hillegom🤣
    Jullie aan een biertje, ik aan een glaasje verse jus d’orange.
    Fijne avond nog!👋👋👋
  2. Dave, Mariska en Lars:
    Dank je wel! Jij werkze!
  3. Marja:
    Naar Londen toen jullie 15 waren ??? Vonden je moeder en ik dat goed??? 😂😂
  4. Dave, Mariska en Lars:
    26 juli 2022
    🤣🤣🤣 Ja! Ik vind het nog steeds ongelofelijk🤣🤣🤣🤣. Zonder Daniëlle had het waarschijnlijk niet goed gekomen!
  5. Nicole:
    Dus morgen twee verslagen 😊😘
  6. Dave, Mariska en Lars:
    26 juli 2022
    Ik ga het hem voor stellen🤣
  7. Cor Arends:
    26 juli 2022
    Wat indruk wekkend allemaal,wat is Lars een stoere bink toch , geweldig . Veel plezier de komende dag weer.🥰
  8. Dave, Mariska en Lars:
    Dank u wel!!! Gaat lukken😘
  9. Alexandra:
    26 juli 2022
    Leuk verhaal weer, tuurlijk kan Lars dat, mooie uitdaging! Veel groetjes!
  10. Simone:
    26 juli 2022
    "Ik maak veel foto's maar wordt er een soort van pissig van." Hahaha, zo herkenbaar! Maar ondanks dat zijn het fantastische foto's hoor! Jammer van Zion maar je rust pakken is ook belangrijk. Jullie vakantie zal er volgens mij niet minder geweldig van worden. En wat stoer zeg; Lars apart! Ik weet niet wie ik stoerder vind: Lars of Maris!
  11. Dave, Mariska en Lars:
    Haha voor mij natuurlijk💪🤣
  12. Tineke:
    Dus alweer een topdag !
    Lars: een lekkere avond gehad zonder ruis en rumoer en daarna lekker geslapen?
  13. Dave, Mariska en Lars:
    26 juli 2022
    Ik denk het wel. Hij slaapt vast nog want ik heb hem nog niet gehoord en hij zou een berichtje sturen als hij wakker was.
  14. Nienke Koelers:
    26 juli 2022
    Meid wat wat een prachtige foto’s trakteer je ons op steeds! Maar snap dat het in “het echie” anders is. Maar geen Jack gespot? Hahaha balen maar ik heb een vermoeden dat hij op tv toch leuker is…heb je wat om naar uit te kijken 😉 Geniet nog maar!
  15. Dave, Mariska en Lars:
    27 juli 2022
    Ahh écht? Weer een illusie rijker🤣! Wat ben je vroeg wakker!