2022-07-08 Dag 3: San Francisco

9 juli 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het is nu 21:00u en we zijn lekker aan het chillen op onze hotelkamer en aan het nagenieten van wederom een FANTASTISCHE dag!

De dag begon weer wat vroeg. Ik heb tot 05:00u geslapen, Lars tot 06:00u en Dave hebben we om 07:00u wakker gemaakt. Maar omdat we er op tijd in lagen, hebben we wel een redelijk goede nacht gehad. We wennen langzamerhand aan het tijdsverschil. De dag begon goed want mijn mannen kregen ontbijt op bed!
Thanks Moos en Simone voor de tip om zelf koffie mee te nemen! Zo hebben we iedere ochtend gewoon een heerlijk bakkie!

Ontbijt op bed!

Zo blij met de tip van Moos en Simone om zelf koffie mee te nemen!

Rond 10.00u zijn we naar Hyde Street gelopen waar we fietsen gehuurd hebben bij Blazing Saddles (met onze Go City passen).

Klaar voor de start!

Als eerste kwamen we bij Ghirardelli Square, hier staat een van de oudste chocoladefabrieken van Amerika.
Het was leuk er even rond te wandelen maar we vonden het niet heel bijzonder.

Ghirardelli Square

We fietsten snel verder langs Aquatic Park Pier en Marina Boulevard. Hier waren we op onze eerste dag al geweest dus zijn hier alleen langs gefietst. Aan het einde van de boulevard stopten we bij de 'Palace of the Fine Arts' en dit was echt adembenemend! Dit enorme neonklassieke bouwwerk is gebouwd in 1915 voor een wereldtentoonstelling. Het voelde echt alsof we in  Rome waren!
We zagen ook nog een witte eend die heel erg honger had omdat zijn snavel was afgebeten door een alligator schildpad, dat was echt heel zielig.
Ook zagen we heel veel kleine, lieve schildpadden. Echt een leuke plek om even rond te wandelen.

Palace of the Fine ArtsPalace of the Fine ArtsPalace of the Fine ArtsPalace of the Fine ArtsPalace of the Fine Arts

Palace of the Fine Arts

Palace of the Fine ArtsPalace of the Fine Arts

Hierna fietsten we door langs het mooie park Crissy Field aan het water en hadden we onze eerste mooie uitzichten op de Golden Gate!

Golden Gate Bridge vanaf Crissy Field

Een stijle klim!

Hierna werd het stijler en stijler maar we werden steeds weer beloond met het fantastische uitzicht.

We komen dichterbij!

We zijn er bijna!

We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal...

Weer een stukje dichterbij!

En.... we made it!

We made it!

Aan de overkant aangekomen, werden we wederom beloond met een prachtig uitzicht op de brug én de stad!

20220708_14015220220708_140322

En er stond ook nog een leuke auto met allemaal teddyberen er in!
Tara en Duco, we hebben nog niet "Bollo" gevonden maar deze berenfamilie vonden wij ook wel heel erg lief!

20220708_141002

20220708_141018

Nadat we een beetje uitgerust waren, zijn we naar Sausolita gefietst. Gelukkig was dit eigenlijk alleen maar naar beneden... De mannen vonden het natuurlijk fantastisch om lekker snel naar beneden te racen.

P7087130

Sausolita was echt een heel leuk plaatsje met leuke winkeltjes en hier hebben we een heerlijke pizza gegeten. Lars ik namen gewoon een normaal formaat maar Dave vond wel dat hij een grote verdiend had. Ik kon me niet voorstellen dat hij die op zou eten maar hij is toch echt héél ver gekomen!

Sausolito - Dave vond wel dat hij een large pizza verdiend had...!

Zijn ogen waar groter dan zijn mond...

Hierna zijn we met de Ferry terug gegaan naar San Francisco. We werden beloond met een mooi uitzicht op de stad, Alcatraz en de Oakland Bay Bridge.

P7097150P7097149P7097148P7097147

We zijn uitgestapt bij de Ferry Building en langs de pieren naar Fisherman's Wharf gefietst. Onderweg werden we weer verrast met allerlei leuke bezienswaardigheden.

Zo zagen we deze "skate wagen" die door jongeren zijn gemaakt en je kon hier dus veel leren over skaten. Helemaal in Lars zijn straatje natuurlijk!

20220708_174238

20220708_174205

We zijn ook langs Pier 39 gefietst en dat zag er echt heel erg gezellig uit maar de plek waar je de zeeleeuwen kan zien was afgesloten. We willen hier morgen nog wel even proberen heen te gaan.
Daar stond ook een brandweerwagen geparkeerd waar Lars natuurlijk even mee op de foto moest!

20220708_175918

20220708_175814

We hebben nog even wat gedronken en wat gewinkeld rond Fisherman's Wharf voordat we de fietsen hebben ingeleverd.

20220708_184812

Ik was zo moe dat ik het niet kon opbrengen nog eens een half uur te lopen naar het hotel dus we zijn lekker met de bus terug gegaan!

Maar jeetje, wat was dit een bijzondere dag! Ik ben zo blij dat we fietsen gehuurd hebben en over de Golden Gate Bridge gefietst hebben. Het was zwaar maar zo'n bijzondere ervaring!

Ik voel me echt bevoorrecht dat we zo'n bijzondere reis kunnen maken en heb ook een traantje weg gepinkt vandaag. Het is allemaal zo mooi en bijzonder! En dit is pas onze derde dag! Wow! Morgen gaan we naar Alcatraz, daar verheugen we ons ook op maar Lars het allermeest. Hij weet al zoveel over dit eiland dat we geen gids meer nodig hebben morgen! Super leuk!

Ik ga dus nu snel slapen, want morgen gaan we vroeg de deur uit!

1. Toos Hermans:
    9 juli 2022
    Echt geweldig en zo gezellig geschreven. Of ik naast jullie heb gefietst. 😍🥰
  2. Joost Langendijk:
    9 juli 2022
    Super leuk, om jullie avonturen te lezen!
  3. Simone:
    9 juli 2022
    Wauw jullie hebben echt weer een superleuke dag achter de rug! En de foto’s zijn geweldig! Geniet ervan jongens! 😘😘😘
  4. Monica:
    9 juli 2022
    Wat heerlijk om te lezen dit. Ben onwijs benieuwd naar Alcatraz! Veel plezier & slaap lekker🤩😘
  5. Dave, Mariska en Lars:
    Was echt heel gaaf! 😘
  6. Linda:
    9 juli 2022
    Nu al een ervaring om nooit te vergeten! Leuk om jullie reis zo een beetje mee te beleven.
  7. Dave, Mariska en Lars:
    10 juli 2022
    Dat is het zeker, heel bijzonder!:😘
  8. Mariska Hogervorst:
    9 juli 2022
    Bedankt allemaal voor de leuke en lieve reacties! 😘
  9. Joke Troost:
    9 juli 2022
    Wat zijn jullie ontzettend aan het genieten. En wat schrijf je goed. Ik blijf jullie volgen.
  10. Dave, Mariska en Lars:
    Leuk! Dank je wel!
  11. Tineke:
    9 juli 2022
    Goed bezig en begin nu toch wel een klein beetje jaloers re worden... 😉😘
  12. Nienke Koelers:
    9 juli 2022
    Wat superleuk om jullie zo te volgen! Ben nu al heel benieuwd naar morgen!
  13. Dave, Mariska en Lars:
    Lief! Dank je wel😘
  14. Suzan De Greef:
    Wat een mooie reis!
  15. Elly Mensingh:
    9 juli 2022
    Wat een geweldige ervaring hopelijk zie je morgen wel die zeeleeuwen is zo bijzonder liefs van mij
  16. Dave, Mariska en Lars:
    10 juli 2022
    Ik hoop het ook maar zal wel later deze week worden.
  17. Stephanie:
    10 juli 2022
    Super leuk om jullie reis te volgen! Geniet ervan!
  18. Dave, Mariska en Lars:
    Thanks😘