Dag 10 en 11: Dagje relaxen en rondje Lago Trasimeno

6 juni 2024 - Todi, Italië

Afgelopen dinsdag hebben we een heerlijke relaxte dag gehad. We hebben heerlijk bij het zwembad genoten van de rust, heel veel gelezen en natuurlijk gezwommen.

Het spannenste wat we die dag beleefd hebben was dat een van de katten die hier wonen een eekhoorn achter na ging. De eekhoorn was natuurlijk sneller. Wat ons wel enorm verbaasde is hoe ver eekhoorns kunnen springen. Hij sprong van de ene naar de andere boom en dat was toch best een afstand!

'S avonds hebben we twee spelletjes Ticket to ride gedaan. Gelukkig heeft Dave dit keer ook een spel gewonnen anders zou hij het niet meer willen spelen😅.

Gisteren (woensdag) zijn we rond 10u vertrokken naar Lago Trasimeno. Dit is een van de grootste meren van Italië. We hadden gelezen dat je er heerlijk kon zwemmen dus we namen natuurlijk zwemspullen mee.

Onze eerste stop was Castiglione del Lago. Omdat er markt was, konden we in eerste instantie onze auto niet parkeren dus besloten eerst lekker te gaan zwemmen.

Bij het water aangekomen zagen we tientallen dode vissen drijven. Getver! Vanzelfsprekend zijn we niet gaan zwemmen! We hebben daarom maar lekker koffie gedronken.

20240605_114858

Hierna konden we onze auto wel parkeren bij het dorpje en hebben even over de lokale markt gelopen. Daarna een rondje gelopen in het gezellige centrum. In 2010 en 2011 ben ik hier in de buurt op vakantie geweest met Lars en Sander dus herken nog wel wat plekjes. We kopen een lekker ijsje en wandelen rustig rond.

20240605_12194720240605_12195120240605_12272720240605_12285220240605_12334620240605_123423

Ik wil graag een kijkje nemen naar de Agriturismo waar ik destijds met Lars en Sander verbleef in Pozzuolo. We rijden er even naar toe maar alles is nu afgeschermd met groot hek. Vanaf de weg maak ik even een foto en we rijden weer verder langs het meer.

20240605_131438

We zien in Pozzuolo ook een postkantoortje en stoppen om hiet twee kaarten te posten. We hadden de kaarten nogal vol geschreven en de geprinte postzegels zijn nogal groot. De vrouw doet enorm veel moeite om de postzegels passend te krijgen en het duurt en het duurt🤣. Super lief natuurlijk. We proberen al een paar keer uit te leggen dat ze ze gewoon moet plakken maar ze puzzelt en ze knipt en eindelijk lukt het.

20240605_125945

We stoppen even later weer aan de oever van het meer met een verlaten pier en strandje. Ook hier liggen allemaal dode vissen en het stinkt er behoorlijk dus we rijden snel weer verder.

Onze volgende stop is het leuke dorpje Passignano sul Trasimeno. Ook hier wandelen we wat en lunchen aan het meer.

20240605_14313620240605_14544120240605_14544420240605_14552820240605_150809

Je kunt hier ook een soort rondvaartboot nemen die over het meer en langs de eilanden vaart. We hebben hier geen interesse in en besluiten ons rondje af te maken en lekker naar ons huisje te gaan.

Het valt ons op dat hier meer toeristen zijn, we komen diverse Nederlanders tegen, het is hier veel vlakker en minder verschillende akkerbouw waardoor je minder verschillende kleuren ziet.

We doen nog snel een paar boodschapjes en aan het einde van de middag duiken we het zwembad in. Heerlijk genieten van de rust!

We eten een lekkere salade en gaan dit keer zonder spelletje te doen naar bed!

1. Joke Troost:
    6 juni 2024
    Lekker genieten weer
  2. Tineke:
    7 juni 2024
    wat een gek verhaal zeg, van die dooie vissen! zijn jullie er al achter wat de oorzaak is?
    Maar goed om te lezen dat jullie je prima vermaken (twijfelde ik ook niet aan natuurlijk en ik ben blij voor jullie dat het ook zulk mooi weer is in een prachtige omgeving! :-)
  3. Dave, Mariska en Lars:
    7 juni 2024
    Nee, geen idee. Heb er niets op internet over kunnen vinden.

Jouw reactie