2022-08-04 Dag 30: Santa Cruz - San Francisco

5 augustus 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We zijn vanmorgen lekker rustig op gestaan en hebben ons hotel, na het ontbijt, verlaten.
We zijn er een beetje stilletjes van.
Onze reis, waar we zo lang naar toe geleefd hebben en waar we zo ontzettend van genoten hebben, zit er op.
We pakken voor de laatste keer onze spullen in en checken uit. Het is zo gek dat het voorbij is.

In stilte rijden we in een uur naar het vliegveld. We laten onze koelbox gevuld met kleding en etenswaren bij een plek achter waar een dakloze 'woont'. Hij/zij is niet in de buurt maar het komt vast goed terrecht.

We zijn om 11.00u op het vliegveld om onze auto in te leveren. Alles gaat eigenlijk heel voorspoedig.

Rond 12.15u zijn we door beveiliging en duoane en zoeken een plek om lekker te relaxen.onze vlucht is 1 uur vertraagd (dat wisten we al) en we genieten alle drie op onze eigen manier.

20220804_122413

Dave leest voor het eerst in 4 weken de Telegraaf op de tablet, Lars kijkt filmpjes en heeft contact met zijn brandweervrienden en ik kijk heerlijk 2 afleveringen van Virgin River🤩.

Maar ik sluit ook even mijn ogen en denk aan alles wat we meegemaakt hebben. En ik denk aan de mooie woorden die Joost me vorige week schreef over onze reis:

"Je komt gewoon weer terug in je veilige haven met koffers vol fijne, dierbare, mooie , waardevolle en ook sommige minder prettige herinneringen…..
Als je reist maak je weer nieuwe hoofdstukken aan, in het boek wat jullie leven heet".

Ik vond dat zo mooi gezegd. Want ja, we nemen inderdaad een hele volle koffer mee naar huis. En nu ik dit schrijf, raak ik geëmotioneerd.

Afgelopen 4 weken waren in 1 woord fantastisch. Wat hebben we genoten. Wat hebben we veel gedaan. Maar wat het belangrijkste is: we hebben dit met elkaar gedaan in goede gezondheid, met zoveel liefde en respect naar en met elkaar.
En daar ben ik zo ontzettend dankbaar voor.

Dankbaar dat mijn schoonouders Dave geld nalieten zodat we deze reis konden maken.

Dankbaar dat we, nadat Dave zijn stents gekregen had, toch op reis konden.

Dankbaar dat we zo'n fijn gezin zijn.

Maar ook dankbaar dat we nu, met een grote koffer vol herrinneringen, weer naar huis gaan. Naar ons heerlijke huis met ons eigen bed, onze tuin en onze konijntjes.

20220804_145852

1. Toos Hermans:
    Joost heeft prachtig gesproken. Dit was heel bijzonder. Welkom thuis. 🥰
  2. Monica:
    5 augustus 2022
    Wat was het heerlijk om de afgelopen weken met jullie mee te lezen🤩 We vinden het gewoon jammer dat we vanaf nu ons vaste ochtendritueel moeten missen😅

Jullie hebben echt een geweldige reis gemaakt en zoveel moois gezien. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de mooie woorden, koester die koffer vol mooie herinneringen. We kunnen niet wachten jullie binnenkort weer eens in het echt te zien om nog een keer alle mooie verhalen te horen! Goeie vlucht & een hele dikke knuffel😘
  3. Wil:
    5 augustus 2022
    was heerlijk om jullie reisverhalen te lezen, dank :-)
  4. Marja:
    5 augustus 2022
    Wat fijn dat jullie er zoiets moois van gemaakt hebben, en thuiskomen is gelukkig ook heel fijn!
    Kun je niet doorgaan met een ‘thuisblog’ ? Het is zo gezellig om te lezen ‘s morgens bij het ontbijt!
  5. Tineke:
    5 augustus 2022
    "Aan alle mooie dingen komt een einde"
    Voor jullie deze vakantie en voor mij een dagelijkse ochtend lectuur !
    Geniet van het thuis zijn en beschouw het weekend ook nog maar als vakantie en blijf uit de buurt van de wasmachine en de strijkplank 🤪
    😘😘😘
  6. Alexandra:
    Lieve Maris en Dave en Lars
    Het is ook heerlijk om weer thuis te komen en na te genieten van alle mooie belevenissen.
    Jammer dat het Blog stopt , was heel gezellig lezen bij het ontbijt. Dank dat we mee mochten lezen en leven en zo een inkijkje kregen in jullie reis en jullie leven, heb ervan genoten.
    Tot snel ! Liefs
  7. M De groot:
    5 augustus 2022
    Fijn dat alles goed verlopen is wens jullie veilige terug reis
    Gezellig dat jullie er weer zijn
  8. Ingrid:
    6 augustus 2022
    Bedankt dat we mee mochten genieten van jullie geweldige reis! En welkom terug in NL!