2022-07-28 Dag 23: Las Vegas

29 juli 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Nadat we ons gisteren opgefrist hadden, wilde we de Strip op om ergens iets te gaan eten. Het was alleen nogal moeilijk voor ons om de uitgang van het hotel te vinden🤣. Het is nogal groot🙈. Uiteindelijk via het Luxor (onze buren) een uitgang weten te vinden.

Maar toen we buiten kwamen, werden we onaangenaam verrast door een soort van zandstorm. Het was vreselijk dus we zijn niet lang buiten geweest. Dan maar iets in ons hotel eten.

Maar jeetje, we zijn echt overweldigd door de drukte maar vooral de herrie. Zelfs Dave raakt overprikkeld. Ik doe meteen oordoppen in om het geluid enigzins te dempen.

We zijn er van slag van en lopen als een kip zonder kop rond🤣. Uiteindelijk haalt Lars een hamburgermenu bij de Fatburger en Dave en ik halen noodels. We hebben wel eens beter gegeten maar goed volgende keer beter! We kijken ook zo uit naar een normale gezonde maaltijd thuis!

We lopen hierna met Lars naar de Arcade. Het is echt mega groot en we kijken onze ogen uit. Hier is het geluid nog een tandje erger🤣. We laten Lars hier achter, die vermaakt zich wel👍 en wij gaan naar boven.

20220727_203232

Dave neemt plaats aan de roulette tafel maar heeft een stuk minder geluk dan vorige week en hij is dus snel uitgespeeld.

20220727_21451920220727_212844

We willen eigenlijk nog even de strip op dus nemen buiten even een kijkje hoe het weer is. Het is windstil dus we appen Lars waar hij is en of hij mee gaat.

Lars is nogal in de stress want die is zijn portemonnee verloren met zijn geld, bankpas, OV-chipkaart en kaart met geld er op om spelletjes te spelen in Arcadehal. Handig😫....
We zoeken overal, vragen beveiliging en doen melding bij security in de hoop dat er een eerlijke vinder is... Maar tot nu toe tevergeefs...

Na onze zoektocht besluiten we toch even de strip op te gaan. We maken allereerst wat foto's van ons hotel!

20220727_22293520220727_223543

We lopen verder de Strip op en kijken onze ogen uit! Het is een stuk rustiger dan in het hotel.

20220727_23323320220727_22320720220727_223758

We lopen naar de M&M store van 4 verdiepingen!
Lars kreeg een paar jaar geleden van Jeffrey een blauw M&M vest. Het was liefde op het eerste gezicht. De eerste twee jaar was dat vest nog veel te groot maar dat maakte Lars niets uit, hij woonde in dat vest.

20220727_22560420220727_22480120220727_225916

Een jaar geleden ongeveer, heb ik Lars verboden dat vest nog aan te trekken omdat ie gewoon versleten is. Het vest is gedegradeerd als klus-vest. Nou dit heeft Lars me nog niet vergeven. Dus ik had hem een nieuw vest beloofd.

Dus dat gingen we kopen in deze M&M store. Ze hebben hier van alles, je kunt het zo gek niet bedenken, maar Lars wilde alleen een blauw M&M vest, zoals hij al heeft.

Uiteindelijk zien we 'm hangen op de 3e verdieping maar ze hebben alleen nog XL. Hij kijkt als een oorwurm maar hij geeft aan dan gewoon een XL te willen want een andere kleur wil hij niet🙃.

Hij trekt 'm aan en zijn gezicht staat nu echt op onweer. De stof is niet zo lekker als die eerste (Chineese kwaliteit) dus hij trekt 'm weer uit want deze wil hij niet😡.

We zien nog leuke t-shirts, pyjama broeken, sokken enz enz maar nee... hij wil weg.
"Mam, jij hebt geen idee hoe diep dit zit".

Dat weet ik wel... ik had vroeger een rode NAF NAF jas waar ik net zo aan gehecht was. Ook mijn moeder verbood me, op een gegeven moment, die versleten jas nog aan te trekken. Ook ik was het daar niet mee eens.
Ik kreeg een nieuwe blauwe NAF NAF jas, maar het gevoel was nooit hetzelfde (maar ik heb het overleefd😅).
Ik hou echter wijselijk mijn mond, geef hem een knuffel en we lopen terug naar het hotel.

We lopen nog even langs security om te vragen of Lars zijn portemonnee gevonden is, maar helaas....

We drinken nog even wat op de hotelkamer en gaan dan lekker slapen.

De mannen ontwaken om 09.45u, ik lag al even wakker😁. Nadat ze rustig wakker geworden zijn lopen we naar Denny's, hier schuin tegenover, voor een ontbijtje. Ze staan buiten in een hele lange rij om naar binnen te mogen🙈 dus wij lopen naar Subways en halen daar maar een broodje.

Het plan is om naar 'Pinball Hall of Fame te gaan. Hier proberen ze 's werelds grootste collectie flipperkasten te huisvesten. Dave is gek op flipperen dus dit staat hoog op het lijstje. Maar het is inmiddels al 12.30u, bloedheet en aan het einde van de middag gaan we, op verzoek van Lars,  ook nog naar 'Pawn Star Shop"  en Fremont Street.
We besluiten morgen te gaan flipperen en dan nu lekker bij het zwembad te gaan liggen.

En dat is een goede keuze! We zwemmen lekker en weten een plekje in de schaduw van een palmboom te vinden. Parasols hebben ze hier alleen bij gereserveerde/betaalde plekken🤣. We genieten heerlijk even bij het zwembad (tot 15.00u blijkt de muziek wat schappelijker te zijn).

20220728_142241

Hierna frissen we ons op en nemen we de auto naar de Pawn Star Shop. Het is erg leuk om even rond te kijken.

20220728_16322420220728_16324520220728_16394620220728_16445420220728_163553

Daarna gaan we naar Fremont Street. Hier zijn veel straatartiesten. We kijken onze ogen uit maar jeetje wat is het hier een herrie! Alle winkels hebben muziek op hoogste volume staan maar ook veel straatartiesten maken gebruik van behoorlijke geluidsapparatuur en dan de live muziek nog. Alles door elkaar heen! Met name Lars had er erg veel last van. Ook doordat er veel dakloze mensen lopen en mensen die je continue aanspreken.

20220728_17084120220728_19164320220728_172433

We hebben wel redelijk lekker én rustig gegeten bij het Mainstreet Cafe.

20220728_18131420220728_183832

Als we weer terug lopen naar de auto is de overkapping met ruim 12 miljoen lampjes nog beter te zien. Echt heel gaaf.

20220728_19262320220728_19263820220728_19363920220728_201506

We rijden weer terug naar ons hotel en het begint te regenen! Nog best een fikse bui!

We hebben het erover dat Las Vegas niet aan ons 3 besteed is. Absoluut leuk een keer gezien te hebben maar hier hoeven we niet meer terug te komen. Tenzij Lars hier natuurlijk geboekt wordt! Hij zet dan wel in zijn rider dat de glijbaan open moet zijn én onbeperkt aantal ritjes in de achtbaan van het New York New York hotel👌.

Het is nu 21.15u en we liggen lekker op onze prikkelvrije hotelkamer te chillen!
Morgen gaan we nog flipperen, de fontijnen van Bellagio hotel bekijken en binnen kijken bij The Venetian. En dan is het hier weer mooi geweest en tijd om de de natuur weer in te gaan!

Terwijl ik deze blog aan het uploaden ben, onweert en regent het. We kregen net alle 3 deze melding dus maar goed dat we besloten hadden on lekker op de kamer te blijven!

Screenshot_20220728-215019_Wireless emergency alerts

1. Toos Hermans:
    29 juli 2022
    Wat een dag. Nu maar hopen dat Lars zijn spulletjes terugkrijgt. Weer geweldig geschreven . Ik kijk uit naar morgen🥰
  2. Nicole:
    29 juli 2022
    Dat is duidelijke taal. Fijn dat jullie al op de kamer waren. Hele fijne dag morgen weer.
  3. Tineke:
    29 juli 2022
    Ooooohhhhh Lars: wat sneu voor je dat je jouw portemonnee verloren bent 🥵 ik hoop dat ie toch nog gevonden !
    Jammer voor jullie van die colere herrie maar zo te kezen hebben jullie toch al wel veel gezien en ook nog kunnen relaxen.
    Zal duimen dat het weer vandaag beter is 😘😘😘
  4. Simone:
    29 juli 2022
    Dus mam heeft wel een idee hoe diep dit zit 😆 heerlijk verhaal weer! Veel plezier met het flipperen vandaag!! 💋💋
  5. Marja:
    29 juli 2022
    Wat balen zeg voor Lars, wel handig dat hij zijn ov kaart mee naar de VS had genomen 😉
    Wij hadden dezelfde ervaring in Vegas, leuk om gezien te hebben maar weer snel door. Ben benieuwd wat je van de Venetian vindt!
  6. Barry:
    29 juli 2022
    wat een leuke blogs Maris! jullie vermaken je wel skatties!!! het lijkt wel of jullie een half jaar wegzijn. wat een ervaringen...geniet er nog ffies van dikke kus uit Valkenburg
  7. Dave, Mariska en Lars:
    31 juli 2022
    Het is inderdaad een fantastische reis met heel veel ervaringen, indrukken en herrinneringen! Tot snel😘
  8. Joost Langendijk:
    29 juli 2022
    Super leuk weer om te lezen!
    Tja, natuurlijk is dat eerste vest niet vervangbaar😜
    Naast het feit dat het een lekkere stof was kleven er aan dit vest zulke mooie herinneringen!😉
    Amerika is een land van extremen van o.a. natuurschoon, geluid, iets kan niet groot genoeg zijn. Dit wordt eens te meer merkbaar in Las Vegas!
    Lekker achter jullie laten👋
    Op naar nieuwe andere indrukken.