2022-07-20 Dag 15: Knott's Berry Farm

21 juli 2022 - Buena Park, California, Verenigde Staten

Na een goede nacht slaap en een goed ontbijt, hebben we de koffer weer ingepakt en uitgecheckt. We mogen de auto laten staan dus lopen rond 09.30u in 5 minuten naar Knott's Berry Farm. Het is al lekker warm! We komen gelukkig zonder problemen binnen!

We beginnen de dag met een lange houten achtbaan. Dave had de tip gekregen van zijn  'pretparkgekkies' dat we deze achtbaan als eerste moesten doen. Goede tip maar we moesten alsnog 1,5 uur wachten. In dit park hebben ze helaas geen lekkere verfrissende ventilatoren. We verbazen (lees: irriteren) aan hoe slecht het hier georganiseerd is. Er vertrekken zoveel  karretjes leeg en het in-en uitstappen duurt ook heel lang vergeleken bij andere parken. Zonde!
De achtbaan was wel echt heel gaaf en heel lang!

Daarna een lekkere kop koffie/warme chocolademelk gehaald en in de rij voor de eerste waterattractie, de ronde bootjes (piraña van de Efteling). Het wachten valt gelukkig mee en we hebben veel plezier. Dave wordt het natst van ons drie en ik ben hier erg jaloers op!

De mannen gingen nog even in de botsauto's maar die gingen heel sloom dus dat was jammer🤣.

20220720_114315

We zijn ook nog in de Pony Express geweest. Het is een achtbaan waarbij je op een pony zit, erg leuk! In Toverland heb je ook zo'n achtbaan maar daar zijn het motors in plaats van pony's.

Hierna gingen we in een leuke shooter. Ik stond heel lang eerste, maar helaas heeft Dave me ingehaald.

20220720_133629

Toen gingen we in mijn favoriete attractie; de boomstammetjes. Volgens de app zou de wachtrij 40 minuten zijn. Uiteindelijk wachten we meer dan 2 uur!!!! Er zijn wel honderden lege karretjes langskomen. Wat een drama! Zo zonde, het hoeft niet zo te gaan.  Maar goed, de attractie was wel héél leuk aangekleeed, dat hadden we nooit eerder gezien bij zo'n attractie.
Hierna ploffen Lars en ik even in de schaduw op een bankje en doet Dave de vrije val toren (zie filmpje) en twee draaiende/misselijkmakende attracties die Lars en ik graag aan ons voorbij laten gaan.

Daarna doen de mannen de Silver Bullet, ik offer me op om te fillmen🤣.

Ik heb trouwens vaak aan je gedacht vandaag, Nicole. Veel is hier in het thema van Snoopy dus heb speciaal voor jou deze foto gemaakt!

20220720_183731

We doen ook nog een familie achtbaan zoals de kikkerachtbaan in Duinrell maar deze is echt heel lang! Super leuk!

20220720_181640

Het is echt een heel mooi en leuk park voor jong en oud. De aankleding is mooi, het is schoon en er hangt een gezellige sfeer

20220720_13461820220720_13460020220720_135441

Lars en ik gaan ook nog in de 'muizenachtbaan'. Je zit hier ook met je schenen vast en Dave is er te lang voor dus hij kan helaas niet mee.

Ik plof weer even neer op een bankje (het is inmiddels 20.10u) en schrijf deze blog. De mannen gaan in een vreselijk enge achtbaan, de Hang time. Mij niet gezien, ik film wel weer🤣.

20220720_191100

We gaan straks hier nog even eten en dan moeten we nog ruim een uur rijden naar ons hotel voor de komende 2 nachten.

Morgen staat Six Flags Magic Mountain op de agenda. Dit is een attractiepark voor gevorderden, met hele exclusieve (lees: extreem enge) achtbanen. Dave verheugd zich hier enorm op als echte pretparkliefhebber. Voor mij had het niet gehoeven🤣 maar dat geeft niet. Ik ga waarschijnlijk eerder terug naar het hotel en lekker bij het zwembad liggen🌞.

Terwijl ik zit te wachten en deze blog schrijf, wordt het langzaam donker en veranderd het park omdat alles zo mooi verlicht is. De achtbaan waar Dave en Lars zo in gaan , is ook mooi verlicht (zie filmpje). Voor mij is het wel een beetje vervelend dat het donker wordt want ik heb geen bril bij me en die letters op mijn telefoon worden met de dag kleiner🤣.

20220720_19081520220720_190904

Het is inmiddels 21.15u en ze staan nog steeds in de wachtrij🙈. Ik heb de achtbaan net wel gefilmd zodst jullie kunnen zien waar zr zo lang voor in de rij staan (en ik toch niets beters te doen had🤣).

Het is inmiddels feest hier... er staat zelfs een DJ te draaien en er wordt lekker gedanst. Waar halen die mensen de energie nog vandaan na een dag pretpark🤣?

20220720_210807

Ik ga deze blog nu online zetten en hopen dat die mannen dan snel aan de beurt zijn en we kunnen eten en vertrekken🙏.

Het was een topdag maar ik ben er nu klaar mee🤣!

20220720_212741

Tot morgen!

1. Marja:
    21 juli 2022
    Maar goed dat jullie ook een koffertje geduld hebben meegenomen…..hopelijk is hij nog niet leeg voor de volgende wachtrijen 🫣
  2. Tineke:
    21 juli 2022
    Als ik alleen al naar de filmpjes kijk, breekt het angstzweet me al uit en vindt jullie - vooral Dave - megastoer 👍Ik hoop dat jullie goed aangekomen zijn in het volgende hotel en uitgerust weer aan het volgende pretpark kunnen beginnen 😘😘😘
  3. Joost Langendijk:
    21 juli 2022
    Hopelijk zijn jullie goed aangekomen in het hotel. Het zal vast laat geworden zijn.
    Ik duim dat jullie uitgerust aan het volgende avontuur kunnen beginnen