2022-08-03 Dag 29: Oakhurst - Santa Cruz

4 augustus 2022 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

We reden vanmorgen rond 10.00u weg bij ons hotel in Oakhurst. Het was een leuke route naar Santa Cruz en halverwege zijn we nog even gestopt bij de Target omdat Lars nog wat van Tech Deck wilde kopen.

In Santa Cruz zijn we eerst naar een skateshop geweest die Lars had uitgezocht om een trui te kopen. Aan het begin van onze reis heeft hij een trui gezien. Wij zeiden toen dat hij beter even kon wachten. We zouden op nog zoveel plekken komen... Dit is achteraf een verkeerd advies geweest want die trui blijft in zijn hoofd zitten. We hadden gehoopt dat hij die trui in deze winkel zou vinden, maar helaas!

De volgende stop was het skatepark wat Lars had uitgezocht. Dave en ik hebben toegekeken vanaf de tribune. Echt grappig om te zien hoeveel er hier geskate wordt en hoe netjes die skateparks, mede door skaters zelf,  gehouden worden. Geen vernielingen, geen afval... alles ziet er keurig uit!

Lars bleef nog even langer in het skatepark en Dave en ik gingen alvast inchecken in ons hotel (Carousel Beach Inn). Het hotel ligt eigenlijk aan de boardwalk en dus het strand. Ideaal!

20220803_185844

Toen Lars ook in het hotel was aan gekomen, zijn we meteen naar het strand gegaan en hebben heerlijk genoten van de hoge golven. Volgens Dave hebben we hier het beste uitzicht ever vanaf het strand!

20220803_16152320220803_16152520220803_161528

Na het zwemmen is Lars nog even met zijn skateboard de boulevard over geweest om te kijken of hij de trui hier kon vinden, maar helaas!

Rond 17.15u zijn we naar de Boardwalk gegaan. Het was gezellig druk. De wachtrijen vielen ons een beetje tegen maar we hebben ons goed vermaakt! We zijn in twee achtbanen, boomstammetjes, kabelbaan en het spookhuis geweest! Dave heeft nog de Typhoon gedaan. En Dave en Lars zijn nog in de botsauto's geweest.

20220803_17205820220803_18021220220803_18022420220803_18030620220803_20093020220803_201036

Tussendoor wilde we nog wat eten. Lars had enorm veel zin in een hotdog want die hebben we nog niet op.

Dave wilde graag contant betalen maar ze namen alleen creditcard aan. Die weigerde... Lekker dan. We hebben het al vaker gehad. Geen idee hoe het kan en onze pinpassen werken eigenlijk alleen bij de grotere supermarkten. Heel irritant.

We zijn toen naar een mexicaans restaurantje gegaan maar we hadden hiervoor niet meer genoeg cash dus probeerde de creditcard. Werkte hier dus ook niet... echt vreselijk! Onze pinpassen werkte ook niet. Dan sta je daar... Laat dan de drankjes maar zitten meneer, dan redden we het misschien met cashgeld. Nee, nog steeds te kort geld. Echt zo erg!

Kreeg echt visioenen van de tijd dat ik in de schuldsanering zat en mijn boodschappen iets duurder waren uitgevallen en ik dan met te weinig geld bij de kassa stond.

Die lieve man van het restaurant was zo lief om ons gewoon eten en drinken te geven. Lars is toen naar ons hotel gerend om ons internetapparaatje te halen. Dave kon toen op zijn rabobank app kijken. Bleek dat hij te kort geld op zijn creditcard had gestort (of dat er te veel van was afgeschreven🤣).

Met een paar drukken op de knop, was het gelukkig gerelegd. En konden we onze schuld + een goede fooi bij die vriendelijke meneer inlossen🤣!

Deze laatste avond mét deze grappige annekdote zullen we niet snel meer vergeten!

Her was een heerlijke relaxte laatste vakantiedag.

Morgenochtend rijden we op ons gemak naar San Francisco om de auto in te leveren en dan vliegen we om 14.45u.

Maar nu eerst lekker slapen! De laatste keer in de USA!

1. Toos Hermans:
    4 augustus 2022
    Er zijn ook veel lieve mensen op de wereld. Zoals je doet ontmoet je deze ook😊. Goede reis terug. 🥰
  2. Dave, Mariska en Lars:
    ❤️
  3. Nicole:
    4 augustus 2022
    Slaap lekker en alvast een hele goede terugreis 😘
  4. Tineke:
    4 augustus 2022
    Balen Lars van die trui ! Als je het merk weet kun je nog op internet zoeken...
    Wat een lieve restauranteigenaar; er zijn dus nog zat lieve mensen ook in de USA !
    Ik wens jullie een soepele en relaxte terugreis 😘😘😘
  5. Dave, Mariska en Lars:
    Komt goed! Dank je wel😘😘😘
  6. Simone:
    4 augustus 2022
    Heb genoten van jullie verhalen, foto's en filmpjes jongens! Goede vlucht terug en tot snel!! xxxxxx
  7. Dave, Mariska en Lars:
    Dank je wel 😘😘
  8. Danielle:
    4 augustus 2022
    Al weer de laatste dag! Ik vond het ontzettend leuk om elke dag met de verhalen van jullie avonturen te beginnen. Ik wens jullie een goede reis!
  9. Dave, Mariska en Lars:
    Wat lief! Dank je wel!
  10. Linda:
    Fijne terugreis 😘
  11. Nienke Koelers:
    4 augustus 2022
    Leuk om jullie avonturen mee te kunnen lezen. Hele goede terugreis!