2022-07-27 Dag 22: Hatch - Valley of Fire State Park - Las Vegas

28 juli 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We hebben echt heerlijk geslapen en we vertrekken om 09.30u uit onze cabbin. Het is 67°F en bewolkt.

We rijden over de 14 door Dixy National Forest. Het is een prachtige route.

We rijden door Duck Creek, dit is een wintersportgebied. Dave zegt dat door deze  reis iets nieuws op zijn bucketlist is toegevoegd; skieën in de USA. Hij zoekt nog vrijwillers om mee te gaan🤣.

We stoppen even bij een uitkijkpunt op de Markagunt Plateau, welke op 2800m ligt. Het uitzicht is prachtig!

20220727_10130820220727_10131220220727_101327

Even later stoppen we bij een riviertje. Helaas is hier de kleur van het water ook chocoladebruin maar toch genieten we hier even. Dave en Lars proberen een grote steen het water in te krijgen (zie filmpje) wat niet helemaal lukt.

20220727_10535920220727_10542320220727_110820

Daarna vermaakt Dave zich kostelijk;. hij is druk met stenen in de rivier te gooien. Waarom? Geen idee🤷‍♀️. Dat begrijpen vrouwen waarschijnlijk niet🤣.

Bij Cedar draaien we de saaie highway 15 op. Wij rijden liever wegen zoals de 14 waar je de natuur en het landschap echt ziet. We vinden zulke wegen fantastisch. Stoppen als je iets leuks ziet zoals een riviertje.
Maar goed, Valley of Fire State Park én Las Vegas wachten op ons dus kilomers vreten op de 15👌.

Inmiddels moet ik toegeven dat we hier op de 15 toch ook wel wat mooie cadeautjes krijgen qua uitzicht!

20220727_12211720220727_124821

We zien een bordje bij afslag 18 'Virgin River Canyon Recreation area'. Aangezien ik nog steeds op zoek ben naar Jack, nemen we de afslag. We komen op een leuke plek waar allerlei schaduwplekken met picknicktafel en BBQ staan aan de Virgin River! We stappen uit, de hitte overvalt ons want het is opeens 99°F. Dat is een verschil met vanmorgen! Helaas kunnen we niet bij de rivier komen en staat Jack's Bar hier ook niet maar we picknicken hier wel even gezellig.

20220727_12351020220727_12402820220727_124034

Bij Mesquite rijden ee de grens over en zijn we terug in Nevada! Onze klok gaat dus weer een uur terug.

We nemen afslag 93 naar de 169 om naar Valley of Fire State Park te gaan.
Om 13.00u rijden we het park in.

Bij de ingang parkeren we om naar 'Elephant Rock' te wandelen.

20220727_131231

Het is een korte wandeling maar we zijn nog niet gewend aan de hitte (100°F = 37,7°C) en we lopen op slippers (onze tas met schoenen zijn namenlijk ergens in een hotel achter gebleven🤦‍♀️). Maar we redden het💪. We voelen ons wel mega genept want 'Elephant Rock' ligt gewoon aan de weg dus hadden we vanuit de auto kunnem fotograferen🤣.

Het is een prachtig park en we stoppen ook wel een paar keer om de auto uit te gaan maar om lekker even te wandellen is het ons echt te warm. Maar vanuit de auto genieten we ook enorm!

20220727_13211720220727_13224920220727_13384720220727_13385020220727_13402620220727_13423420220727_13423820220727_135510

We rijden, 1,5 uur later, het park aan de andere kant weer uit. We vonden het echt een mooi park en zijn blij dat we deze kleine omweg gemaakt hebben.

Het is nu nog een uur rijden naar Las Vegas! We verlangen naar het zwembad van ons hotel!

Het hotel, Excalibur, waar we de komende 3 nachten slapen is door Lars uitgekozen. Dit hotel zit natuurlijk op de strip en doet denken aan een kasteel.

Als we Las Vegas in rijden weet ik eigenlijk al niet waar ik moet kijken. Pfff... even wat anders dan de rust in de natuur van de afgelopen dagen! Maar ook wel heel erg gaaf hoor. Ik moet alleen even omschakelen!

Ons hotel is fantastisch! Komende dagen zal ik wat meer foto's maken.

20220727_17383020220727_173835

Onze kamer is (gelukkig) lekker rustig/prikkelvrij.

We trekken, na het inchecken, meteen onze zwemkleding aan en gaan naar het zwembad. Een van de redenen dat Lars dit hotel had uitgekozen, was de glijbaan. De mannen verheugen zich er enorm op maar helaas, het zwembad met glijbaan is gesloten👎.

We zwemmen wat in een ander zwembad en chillen wat op een ligbed maar de (vreselijke) muziek staat hier zo hard dat we naar onze kamer gaan.

20220727_171732
We gaan ons nu alle drie opfrissen en gaan dan de strip onveilig maken!
Daarover morgen meer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joost Langendijk:
    28 juli 2022
    Veel plezier op de strip!
    Tip om de prikkels buiten iets te verminderen…
    Oordopjes in en een zo donker mogelijke zonnebril op! 🤣😎
  2. Dave, Mariska en Lars:
    28 juli 2022
    Die oordoppen had ik inderdaad al meteen in gedaan. Zonnebril is ook wel goede tip! Weet je nog dat Lars dat blauwe M&M vest kreeg van Jeffrey? Daar woonde hij in! Totdat hij 'm niet meer aan mocht van mij (behalve tijdens klussen). Dat heeft hij me nooit vergeven🤣 dus ik had 'm een nieuwe beloofd hier in de M&M shop. Dus wij daar heen vanavond; 4 verdiepingen... Maar geen blauwe M&M trui in zijn maat. Dus dan maar een XL maar hele slechte kwaliteit. Niets vergeleken met die van jullie. Dus hij wilde 'm niet want het voelde niet lekker. Hij is er ziek van🤣
  3. Tineke:
    28 juli 2022
    Balen zeg van die schoenen, weten jullie al of die nagestuurd kan worden?
    Qat stom van dat zwembad; stelletje oplichters 😡 !
    Geniet er van in Vegas en ben benieuwd wat jullie er van vinden 😘😘😘
  4. Dave, Mariska en Lars:
    28 juli 2022
    Ja, hotel al gebeld maar ze zouden contact opnemen als het gevonden was maar niets meer gehoord. Twee paar vrijwel nieuwe schoenen en 1 ander paar van Lars van paar maanden oud😩. Helaas pindakaas!
  5. Toos Hermans:
    28 juli 2022
    Mooie rit. Ben reuze benieuwd naar Vegas. 3 dagen dus veel mooie foto's en verhalen in het verschiet. Geniet.🥰
  6. Simone:
    28 juli 2022
    Geweldige foto's weer jongens! En idd wat balen van die schoenen! Hopelijk vallen de prikkels mee en hebben jullie geluk in de casino's! Heel veel plezier!!!! Kleine tip trouwens; in de food court van Excalibur zit een broodjeszaak met echt SUPERLEKKERE broodjes: Schlotzsky's
    Echt een aanrader!
  7. Dave, Mariska en Lars:
    28 juli 2022
    Oh wat goed! Thanks! Daar gaan we een lekker broodje halen👌
  8. Nicole:
    28 juli 2022
    Leuk dat de rit zo meeviel. Hele mooie foto’s weer!
  9. Erwin:
    28 juli 2022
    Wat gaaf allemaal, elke dag is weer bijzonder!
  10. Dave, Mariska en Lars:
    28 juli 2022
    Zeker weten! Jullie over een paar dagen! Maak jullie borst maar nat: het is hier fantastisch!