2022-07-17 Dag 12: Los Angeles

18 juli 2022 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen vertrokken we om 09.00u  uit het hotel. De lucht is strakblauw en het is al 83°F (28,3°C). Onze eerste stop is de wasserette. Het is de hoogste tijd om de was te doen. Dit kan ook wel in het hotel maar dan moet je er bij blijven en daar hadden we niet zoveel zin in.

Gisterenavond deze wasserette online gevonden waar je het kunt brengen en dan aan het einde van de dag weer kunt ophalen. Dat leek ons het einde. Daar aangekomen verteld de vriendelijke dame dat ze alleen staat vandaag en geen nieuwe klanten kan aannemen. We vragen nog of we het nu achter kunnen laten en dinsdagochtend kunnen ophalen, maar helaas....
We nemen de was weer mee terug en zullen het vanavond gewoon zelf moeten doen.

We rijden door naar Santa Monica waar het in eerste instantie zwaar bewolkt is en het "maar" 70°F (21,1°C) is. We hebben hier fietsen gehuurd en de bedoeling is om te fietsen van Santa Monica naar Venice Beach.

De meneer van de fietsverhuur wil een van onze paspoorten als borg in bewaring nemen. We weigeren ons paspoort af te staan. We bieden aan een borg te betalen en hij mag een foto van ons paspoort maken. Maar dat weigert hij. Geen fietsen dus... We gaan niet ons paspoort aan iemand afgeven die vanuit een zeecontainer fietsen verhuurd.

Inmiddels is het hier ook mooi weer en lekker warm. We besluiten naar de Santa Monica pier te wandelen. Het is erg leuk om hier te wandelen, overal wordt er gesport. Ook lopen we langs muscle beach maar ik zie helaas geen gespierde mannen die zich in het zweet aan het werken zijn.

20220717_10202120220717_10254120220717_10411620220717_10414420220717_110717

De pier is gezellig druk en we lopen wat rond. We hebben het alle drie bloedheet en besluiten terug te lopen naar de auto om onze zwemspullen te halen en nemen een heerlijke duik in de zee. De golven zijn weer lekker hoog en we genieten enorm met z'n 3en.
De mannen wat langer dan ik😁.
Ik ga lekker op mijn handdoek liggen en lig lekker naar mensen re kijken

Even later komen de mannen ook uit de zee maar komen niet op een handdoek liggen.
Ze gaan lekker samen in de branding zitten en kletsen en lachen samen.
Ik maak deze foto en realiseer me dat ze exact hetzelfde zitten; ze zouden vader en zoon kunnen zijn😁.

20220717_114346

Ik kijk naar ze en een gevoel van liefde en genegenheid overspoeld me. Wat ben ik dankbaar dat hun twee het samen zo goed kunnen vinden. En dat ze, 8 jaar geleden, hun hart voor elkaar hebben open gesteld, waardoor we het mooie en stabiele gezin zijn geworden wat we nu zijn.

Rond 12.30u spoelen we het zoute water en zand van ons af onder de stranddouche en kleden ons weer om.  De bedoeling is om met de auto nog even bij Venice beach te parkeren en Lars daar in het skatepark te laten skaten.

Een parkeerplek vinden lukt niet zo snel en de straten daar voelen wat smoezelig aan. We zien veel tenten van dakloze mensen, erg triest.

We besluiten door te rijden naar Long Beach waar we een walvistour geboekt hebben.
Wat een leuke plek is dit zeg. Alles is mooi schoon en er zijn gezellige restaurantjes en winkeltjes langs de boulevard.

We hebben wel zin in een ijsje en bestellen 3 softijsjes (oebliehoorn) bij een rijdende ijscokar. Er staan geen prijzen bij maar goh  wat kan een softijsje nou kosten?
Dave moet $20 afreken, van schrik moet hij even gaan zitten om bij te komen🤣.

We lopen naar de plek waar we moeten opstappen voor onze walvistour. We lopen langs een mega grote yacht.

20220717_145112

We melden ons bij de balie en de mevrouw zegt dat we in de rij moeten staan bij die grote yacht. Ik vraag aan haar "bij dat luxe schip?", ze lacht om mijn verbaasde reactie en zegt dat dat klopt.

We wachten vol verbazing. Ik zeg nog tegen Dave dat we dan waarschijnlijk wel binnen moeten zitten en we ook geen jas/vest mee hadden hoeven nemen.

Niet veel later komt er een veel kleinere en veel minder luxe boot aan gevaren en legt aan naast die luxe yacht.  Onze boot dus🤣.
Nu snappen we waarom die mevrouw zo moest lachen!

20220717_182821

We varen een uurtje en zien dan een groep van 15-20 dolfijnen! Wow wat gaaf! Zo bijzonder! Ik heb er geen woorden voor (zie filmpje) behalve dan ik kippenvel kreeg toen ik er naar keek. Deze prachtige dieren in de vrije natuur te zien, is zo bijzonder!

Screenshot_20220717-161659_GalleryScreenshot_20220717-161824_GalleryScreenshot_20220717-162044_Gallery

Weer even later wordt er kort een walvis gespot. Lars en ik zien hem niet, Dave wel heel kort. Helaas pindakaas!

We van weer een tijdje verder en dan...  zien we het grootste dier op aarde, de blauwe vinvis🐳!

20220717_170013Screenshot_20220717-172442_Gallery

Hij blijft lang in de buurt van onze boot en we genieten intens hoe dit mooie dier door de zee beweegt en regelmatig ons verwend met een "sproei" (zie filmpje). Jeetje wat een ervaring! Wat een groot dier, wat een kracht!Het is zo ontzettenf bijzonder!

We staan aan de voorkant van de boot en kijken naar deze blauwe vinvis. We slaan onze armen om elkaar heen en kijken elkaar aan. Woorden zijn niet nodig... dit moment zullen we nooit meer vergeten en koesteren voor altijd.

20220717_163818

Ik kijk even naar boven, en bedank mijn schoonouders dat ze ons de mogelijkheid hebben gegeven hier te zijn en dit mee te maken.

Op de terugweg voel ik me niet topfit, een beetje zeeziek dus ik ben blij dat ik weer met beide benen aan wal sta! Dan is het vervelende gevoel eigenlijk meteen weg.

We willen gaan eten bij 'Bubba Gump' (thanks voor de tip Simoon) en dit keer hebben we meer geluk! Dave en ik smullen allebei van 'Forrest seafood feast" en Lars neemt een beyondburger. Het is echt heerlijk!

20220717_18405320220717_185733

Met gevulde maagjes rijden we in driekwartier naar de andere kant van LA, naar ons hotel  De was roept ons namenlijk!

Komen we aan bij de laundry van het hotel, zit er een was in van iemand anders. Machine is klaar en er is niemand te bekennen. We besluiten de was eruit te halen en in spexiale zak te doen die er ligt. Onze was hup de wasmachine in en even brood halen voor morgen, goed geregeld💪dachten wij.

Toen we terug kwamen was onze was klaar (snelle was) maar was nu de droger bezet voor de komende 1,5 uur. We willen graag naar bed dus zijn even creatief geweest (zie filmpje)🤣.

Nu gaan we echt slapen want morgen moeten we héél vroeg op. We gaan morgen naar Universal en dat gaat al om 08.00u open en 's morgens is de kans groot dat we populaire attracties kunnen doen zonder enorm lange wachttijden.

Wat was het weer een relaxte, fijne en bijzondere dag!

Liefs,
Dave, Mariska en Lars😘

1. Simone:
    18 juli 2022
    Oh wow wat hebben jullie weer een heerlijke dag achter de rug zeg!!!! Beetje jammer van de fietsen en de was maar dat laatste hebben jullie toch best creatief opgelost, hahahaha. Heel veel plezier bij Universal!
  2. Dave, Mariska en Lars:
    18 juli 2022
    Thanks! Universal vinden we écht het einde! Al 2x Jurasic Park gedaan, 2x the mummy en de transformers (en het is nu 10.15u👌). 😘
  3. Toos Hermans:
    18 juli 2022
    Hoop beleeft vandaag. Was een mooie dag en over de was. Geweldig opgelost.🤣😂🤣
  4. Tineke:
    18 juli 2022
    WOW: dolfijnen en de blauwe vinvis; wat zijn jullie bofkonten ! ik zal voor jullie duimen dat de hele was droog is morgenochtend :-)
    Heel veel plezier bij Universal !
  5. Dave, Mariska en Lars:
    Ja heel bijzonder!!!!!
    Was was nog niet droog, maar vanavond vast wel😅. Universal vinden we écht het einde! Al 2x Jurasic Park gedaan, 2x the mummy en de transformers (en het is nu 10.15u👌). 😘
  6. Ingrid:
    18 juli 2022
    Wat een mooie verhalen en wat een geweldige herinnering maken jullie op deze prachtige reis. Wij leven helemaal met jullie mee (vanaf de camping) 😍
  7. Dave, Mariska en Lars:
    18 juli 2022
    Leuk om te horen! Hoop dat jullie ook lekker genieten! Het weer is in iedergeval goed in Nederland! 😘