19 juli 2023: Hansa-Park - Hillegom

19 juli 2023 - Hillegom, Nederland

Na een heerlijk Duits ontbijt, rijden we rond 09.30u weg bij ons hotel.
Het is 20 min rijden naar Hansa-Park, het pretpark welke Dave voor deze vakantie heeft uitgezocht.

Het regent en het is 13,5°C dus ik besluit op het parkeerterrein van het pretpark mijn korte broek te ruilen voor een lange.

Het is erg rustig in het park, denk niet dat lange rijen hier gebruikelijk zijn, dus dat is fijn.
Het is een leuk park maar niet heel bijzonder.
Ze hebben veel waterattracties, dat vind ik altijd erg leuk. Ze hebben echt heel veel leuke attracties voor jonge kinderen, dat is wel erg leuk maar ja, die hebben we niet😃.

20230719_09565720230719_113620

Ook een leuke waterattractie in ronde bootjes van een soort glijbaan af (zie filmpje). Dit is een attractie die ik nooit eerder gezien heb. Erg leuk maar je wordt niet heel nat.

Dat komt later op de dag nog wel goed in de boomstammetjes😃. Vooral Dave is de pineut🤣.

20230719_123255

Er was ook een mega hoge vrije val toren van 125m hoog. Lars en ik hebben die over geslagen maar Dave is er 2x in geweest.

Gelukkig stopt het rond 12.00u met regenen. Dat maakt zo'n dag toch een stuk leuker!

20230719_11395320230719_125241

Ik beland nog in een achtbaan die ik, als ik geweten had hoe heftig die zou zijn, ik nooit en te nimmer zou doen! En toen ik dacht dat het afgelopen was, gingen er een paar deuren open en ging die achtbaan rechtomhoog én recht naar beneden (zoals de Baron in de Efteling maar dan minder hoog).
Ik was verstijft van angst en ik kon niet eens meer gillen! Pffff.... maar ach zo maak je nog eens iets mee🤣.

20230719_164448

Ook hebben we nog even geskied! Lars ontdekte dit apparaat en tsja dat konden we natuurlijk niet laten. Ondanks dat ik de beste skihouding had (al zeg ik het zelf😃) van ons 3en, was ik veruit de slechtse! Maar goed... begin september start ik weer met lessen🎿 en uiteindelijk telt de echte piste dus in december laat ik die mannen wel even een poepie ruiken🤪💪!

20230719_13540720230719_13573820230719_135913

Rond 18.15u vertrekken we richting Hillegom. Nu is onze vakantie écht voorbij.
Als we in de auto zitten begint de zon te schijnen, nog een leuke afsluiting van de vakantie!

We hebben echt genoten van deze vakantie. We bespreken wat deze vakantie nou zo leuk heeft gemaakt. We zijn het met elkaar eens dat er niet 1 of 2 dingen zijn maar juist de combinatie van alles. We zijn het er wel over eens dat de rust heerlijk was en de natuur adembenemend!

Lars vond het wel jammer dat het weer zo onvoorspelbaar en wisselend was. Hij had ook nog graag echt gecampeerd op zijn plek in het bos (ik vind het niet heel erg dat dat er niet van gekomen is😉).

Dave en ik hadden ons er op ingesteld en wij vonden het helemaal niet erg. Je moet er wel meer rekening mee houden. Toen het 24°C - 26°C was hebben we gekanoed en zijn we een dagje naar het meer geweest.
We vonden het heerlijk om er lekker op uit te gaan juist omdat het niet te warm was en een pyjama dag te houden toen het de hele dag regende😃. We zijn veel buiten geweest en ook als het half bewolkt was, was dat prima want de zon van Scandinavië is behoorlijk krachtig!

Met nog 275km te gaan rijden, we al meezingend met ABBA, naar huis waar onze konijnenkindjes op ons wachten en de tuin volop in bloei staat😍.

Bedankt voor jullie leuke reacties weer op onze verhalen van onze reis! Tot de volgende keer maar weer!

20230719_214439

Liefs,
Dave, Mariska en Lars😘

1. Nienke Koelers:
    19 juli 2023
    Goeie reis naar huis en bedankt dat ik weer met jullie mee mocht reizen 😉
  2. Dave, Mariska en Lars:
    20 juli 2023
    Graag gedaan! Jullie zitten ook op een mooie plek! Binnenkort maar even afspreken zodat we kunnen bijpraten! 😘
  3. Joke Troost:
    19 juli 2023
    Wat een leuke laatste vakantiedag hebben jullie gehad. Geniet nog maar even na. Zo leuk om alles te lezen iedere dag. Ga het missen
  4. Dave, Mariska en Lars:
    Heel erg lief!!!! 😘
  5. M De groot:
    20 juli 2023
    Veilige reis naar huis heb genoten van je verhalen groetjes
  6. Dave, Mariska en Lars:
    20 juli 2023
    Heel erg bedankt! We zijn weer veilig thuis en hebben heerlijk geslapen in ons eigen bed😃
  7. Toos Hermans:
    20 juli 2023
    Welkom thuis en bedankt voor de mooie, gezellige, warme reis🥰
  8. Dave, Mariska en Lars:
    20 juli 2023
    Graag gedaan! Jij bedankt voor het lezen en je enthousiaste reacties! 😘
  9. Wil:
    20 juli 2023
    was weer heel leuk om jullie reis verhalen te lezen, welkom thuis.
  10. Dave, Mariska en Lars:
    20 juli 2023
    Dank je wel! Bedankt voor het lezen!
  11. Dave:
    20 juli 2023
    Dank jullie wel allemaal voor de leuke berichten. We hebben genoten
  12. Simone:
    20 juli 2023
    Wij hebben genoten van jullie!
    Welkom thuis schatjes 😘